Bambouri beach

hallo Kenia vrienden ,

Ook wij gaan onze eerste keer naar kenia , we vertrekken begin oktober.

Is er iemand die ons wat informatie kan verschaffen ivm. gepaste kledij om te dragen op safari.
Wat nemen we het best allemaal mee op safari, welk schoeisel ? enz
Welke safari is zeker aan te raden ?
Zijn er nog interessante plekken om te bezichtigen?

is er iemand die het bambouri beach kent ?

Alvast bedankt , grts bollewieter en co :cheer:

Dag Bollewieter,
Ik ken alleen het stuk van Bamburibeach waar de locals komen. Waar de surfplanken verhuurd worden. Waar je een vis kan kopen bij de vissers die met hun bootjes terugkomen van zee en die kan laten klaarmaken op een vuurtje in een van de hutjes die langs het strand gemaakt zijn. Dat is het stukje vlak achter Nakumatt. Het Hotel Bamburibeach ken ik niet.

1 like

Hallo Bollewieter

Ik ben in maart in het Bamburi Beach hotel geweest.
Prima hotel maar kleine tuin waar de zonnebedjes erg dicht naast elkaar staan en veel mensen smorgens vroeg al een bedje ‘bezetten’! Ben dan ook niet in de tuin geweest om beetje te zonnen.
Ook entertainment viel mij tegen, veel jaren-30 music in de vooravond en erg weinig afrikaanse muziek om eens lekker op te dansen, jammer. De optredens begonnen vrij laat maar waren goed! Service overigens perfect!
Ik was blij dat ik maar een week daar was, rest van de vakantie in een local hotel in Mtwpa.
Heel anders maar genoten!
Het Reefhotel is (voor mij) een aanrader, daar wil ik graag nog eens terug!
Op mijn hyves kun je wel wat fotoos vinden van Bamburi en Reef www.amavee.hyves.nl

1 like

ReefHotel is spot goedkoop te boeken in Nederland bij Arke. Je betaalt maar 30 euro per nacht voor een 3 persoonskamer all in. 't Is alleen vervelend dat het zo ver uit de stad is. (vind ik) Ik zoek nog steeds een leuk geprijsd hotel in de stad met zwembad, maar dat is nog niet uitgevonden in Mombasa :slight_smile:
Een leuk hotel in Old Town Mombasa zou wel heerlijk zijn :zon02:

1 like

Wij zijn in oktober 2010 in Bamburi beach geweest.
Voor op het strand lopen veel locals waar je safari kunt boeken.
Wij zijn 3d2n naar tsavo east en nord geweest. Dit vonden wij lang genoeg.
Wij hadden een korte broek/ 3/4 broek aan met shirt, en dichte schoenen voor de stof, en een dun vestje. 's morgens vroeg is het wel even fris. Neem verder een goede camera mee, waar je goed mee kunt inzoomen, en een verrekijker.
Met de locals zijn wij naar hun dorp geweest,ze laten zien hoe ze leven en wonen.
Erg indrukwekkend.
Hallerpark is ook erg leuk om heen te gaan.
De kamers zijn eenvoudig maar schoon. Het eten was erg goed.
groeten Sabine

1 like

Hallerpark vind ik echt niet heel spectaculair. Heel veel krokodillen en wat giraffen. Dat is me vooral bijgebleven. Een dierentuin is het, weliswaar in een mooie omgeving.
De Bajunis die we meegenomen hadden waren vooral geinteresseerd in de vissenkweekvijvers. Maar ja, die leven ook om te vissen, he lol2