Hallo,
Waar heb je de leukste Balinese dans op het eiland? Wat is een aanrader?
Hallo,
Waar heb je de leukste Balinese dans op het eiland? Wat is een aanrader?
Daarvoor moet je volgens mij in Ubud zijn.
als je op Youtube Balinese dans en bijv Ubud intoetst krijg je allerlei filmpjes te zien van de verschillende dansen misschien dat je zo tot een keuze kunt komen. Heb ze zelf in Ubud gezien, heel mooi.
Ooit werden er op de binnenplaats van de voormalige koning van Ubud regelmatig voorstellingen van de Ramayana gehouden. Maar vorig jaar zijn wij op een andere plek in Ubud naar de Kecakdans gaan kijken. Ook heel erg de moeite waard.
Dat noemde ik dus de Kecakdans.
Bedoel je barong dance? Want dat is typisch Bali. De meeste hotels bieden dit aan vaak in combinatie met een tour/ andere excursie. Dit wordt s ochtends gehouden. Dus wees er op tijd bij!
Sent from my GT-I9100 using Wereldwijzer
Het filmpje wat ik geplaatst heb is inderdaad van de Kecakdans. Van andere dansen die ik gezien heb heb ik geen filmmateriaal, alleen foto’s…
Kecakdans is mijn favoriet, gezien bij een vd tempelgebouwen aan de JL Hanoman schuin tegenover de Padangtegal Dance Stage waar diezelfde dansen zeker ook worden uitgevoerd. Wij werden toen uitgenodigd door mensen van onze homestay die bij dat gezelschap dansten. Zeer indrukwekkend
Oh leuk! Maar zover ik weet dacht dat kecak dans bij de
tanah lot werd uitgevoerd.
Ik ben opzoek naar een mooie dans. Heb wel eens iets gelezen over ´goed´ en ´kwaad´ dans. Het liefste niet zo toeristisch, maar ik denk dat dat allemaal wel op Bali is en ik daar niet onderuit kom?
Dat was alleen de recordpoging in 2006 (?). Normaal is de dans in Ulu Watu.
Als je de dans zonder toeristen wilt zien, moet je het geluk hebben op een ceremonie te stuiten en uitgenodigd te worden. Vaak is de kleding dan minder gelikt dan bij een toeristische dans.
Bij bruiloften en tandenvijlceremonies zijn wel hele mooie kostuums. Zie ook de foto’s op m’n site.
Als kind zag ik de Kecak dans op tv en hoopte het ooit live mee te mogen maken, heb er 40 jaar over gedaan ik kreeg er kippenvel van en de tranen biggelden over mijn wangen. Hoop de volgende keer mee te mogen doen.
Slecht gefilmd, moet ik dan zeggen. Let op mijn alias . .
Snap 'm maar gaat mij meer om de kwaliteit vd danseres
Echte Balinee dansen - die in de tempels worden gedanst -zijn belist niet leuk ,je moet het “verstaan” anders heb je er niets aan.
Dansen in de hotels hebben daar niets mee te maken. Daar dansen de dames van 18 tot 30 jaar voor toeristen ,
in de tempels zijn het meisjes, die hun maandelijkse periode nog niet hebben, want daarna is het afgelopen, en gaande meesten voor het geld.
Dat ben ik niet met je eens. Ik heb verschillende vieringen in mijn dorp bijgewoond en ik spreek (nauwelijks) Balinees. Ik vind de sfeer er omheen ook heel mooi, maar die sfeer ontbreekt dus bij de commerciele dansen.
heeft niets met Balinees te maken , het is de lichaams taal en gezichts uitdrukkingen, die worden uitgelegd als men dar interese voor heeft