Ik ben van plan om van de zomer een maandje, in de maand juli, naar Indonesie te gaan, maar ik heb niet zo’n zin om in mn eentje te gaan, wat ik vorig jaar wel heb gedaan, maar het is toch leuker om samen met iemand anders je reis te beginnen…
Ik ben Asmara, v, ik ben 21 jaar oud en woonachtig in Delft, momenteel niet studerend, aankomend schooljaar ga ik weer een opleiding doen, en daarom wil ik nog even 1 reisje maken voordat de drukte begint
waarom Bali?
Tsja, omdat ik er mijn hart aan heb verloren, de cultuur, de natuur, de mensen, het eten;), etc. etc. ik voel me er helemaal thuis…
jeroen:
Ik heb totaal nog geen plannen, ik heb ook nog niet geboekt, moet ik nog even snel gaan doen Het is allemaal nog open, wat betreft plannen, ik ben niet iemand die van te voren al precies gaat uitzoeken wat ik allemaal wel niet wil gaan doen, ik zie het allemaal daar wel, en het scheelt dat ik vorig jaar 2 maanden op Bali/Java heb gezeten, dus ik weet wel een hoe of wat…
Klinkt goed, hoor!
Ik ben zelf nog zoekende. Ik wil heel graag komende zomer weg, het liefst India, maar er kan nog van alles veranderen. Dat ik wegga is zeker, maar waarheen… Indonesië, Thailand, Kenia, Tanzania zijn allemaal al langsgekomen.
Hou me op de hoogte, wie weet word ik ontzettend enthousiast (begint al te komen :)) en wil ik wel graag mee.
Ik ben bijna 46 maar rook of drink bijna niet en ga eind augustus voor 2maanden naar BALI(voor de 2de keer)en verblijf in KUTA(goedkoop logement)
doe lange wandelingen in de voormidag(zo kom je op plekken waar je met
de motor voorbij raast)en ben op het strand de hele namiddag want hou van de MATAHARI(ZON)en eet in de WARUNG(eethuisjes)en leer zo de Indonesiers
kennen en ga ook naar de GILIS en misschien zelf ook naar SULAWESI een
prachtig eiland bijna geen toeristen(alleen in TANA TORAJA maar daar kom ik niet…)ga naar verlaten stranden,nationale parken met openbaar vervoer
het echte avontuur met hitte,stof en NOOIT zeuren altijd glimlachen en TERIMA KASSIH zeggen(dank je wel…)
Ga NOOIT naar DISCOS of BARS dat is niet INDONESIE dat is voor verwaande ‘rijke’ rokende toeristen(INDONESIERS mogen er vaak niet binnen dus dan ga ik ook niet uit RESPEKT…
Ben je sportief,niet rokend en niet verslaafd aan comfort en heb je tijd
ga dan mee en geniet elke dag van de MATAHARI en de vriendelijkheid van de INDONESIERS…because I LOVE INDONESIA!! E-mail:ppepermans@hotmail.com
Ik ben niet iemand die elke avond gaat stappen etc, ik rook en ik hou wel van een drankje, maar ben ik dan meteen een rijke verwende toerist? Maar oke, de volgende keer maak je je maar je eigen blog, want je berichtje staat los van mij, het voegt niks van waarde toe aan mijn bericht…
Toch vreemd dat een vrouw van 46 de behoefte voelt om op een blog van 'n ander zo kinderachtig te doen. Je zou toch denken dat die wel geleerd zou hebben om zulke nutteloze onaardige berichten lekker voor zich te houden…
Niet om nu een discussie uit te lokken, maar er moest even op gereageerd worden. Sorry Asmaraa.
Ik ga ook alleen naar Jakarta van 7 juli t/m 29 juli. Ik heb er familie wonen en spreek de taal dus dat is wel makkelijk. Ik zou ook graag een paar dagen naar Bali, dat lijkt me erg gaaf.
Ik ben 20 jaar (wordt bijna 21) en woon in Helmond. Ik ben een indo haha dus ben half-half. Het lijkt me erg leuk om samen op vakantie te gaan… let me know
Ik zit ong 2 maanden op Bali vanaf eind juni, het lijkt mij erg leuk om elkaar dan te ontmoeten op Bali… k weet niet wanneer je dan naar Bali wilt gaan?
haha nee ik heb nog niet geboekt, en ik wil al eind volgende maand gaan,ja ik ben lekker vlot;)
Maar ik geef je anders mijn e-mail adres, dan houden we contact, en dan meeten we elkaar op Bali?
[EMAIL=“avandermierden@hotmail.com”]avandermierden@hotmail.com
ik ben van 12 tot 28 juli ook in bal, lekker rondtrekken en daarna naar lombok rinjani vulkaan beklimmen en na de klim van 3 dagen lekker uitrusten op het bounty eilandje gili trawangan:vak02:
als iemand zin heeft om de vulkaan mee te beklimmen deze klim begint 23 juli 3 dagen en overnachting in tentjes.
er gaan ook enkele gidsen mee!
Beste SUSANNE als je echt naar BALI wil dan zou ik snel je ticket reserveren want op DENPASAR vliegen niet zoveel maatschappijen dus zijn de tickets duur in vergelijking met BANGKOK(THAILAND).
BALI is het ‘BENIDORM’ van INDONESIE dus veel toeristen,files en geen goede stranden(wel voor surfers)LOMBOK,SULAWESI,kleine SUNDA EILANDEN zijn ongelofelijk mooi maar je moet er wel tijd voor hebben(minimum een maand)…
Binenland van BALI is zeer mooi dus huur een motor rij het eiland rond en overnacht ter plaatse en vergeet niet je INTERNATIONAL RIJBEWIJS mee te nemen anders hoge boetes(RUPIAHS) en ‘problemen’ met de POLITIE…
het is intussen een tien jaar geleden dat ik nog op bali ben geweest, maar dit word mijn vierde keer.
hetgeen hier gezegd word dat bali zoals benidorm is klopt langs geen kanten, er zijn toeristische plaatsen zoals kuta beach die zéér toeristisch zijn en waar het dag en nacht leven is.
bali is een zéér mooi eiland met enorm vriendelijk en gastvrije mensen, en het eiland heeft veel te bieden, stranden van mooi tot zéér mooi, vulkanen,hotsprings,bergen, prachtige rijstplantages,watervallen en noem maar op!
nog niet te vergeten dat je in no time op het volgende eiland lombok bent met de kleine omringende eilandjes gili,air,meno,trawangan,lontar…enz waar je dus echt op een bounty eilandje zit waarvan sommige in een half uur rond gewandeld zijn en waar je zalig kan snorkelen!
ik heb nog geen reismaatje gevonden, maar als je graag naar bali wil dan kan ik maar een ding zeggen, DOEN!
ik vertrek 12 juli, laat maar ietske weten als je ook gaat.
door de gastvrijheid van het balinees volk is het goed te doen om alleen naar bali te gaan, je bent er immers nooit alleen!