Bali verkozen tot beste eiland van Azië !

Dit artikel kan ik echt niet laten vallen op de stapel reismagazine die ik heb. Ik voel me zo fier op Bali, ze verdienen het duizend maal en moge deze parel zo blijven, kleinschalig toerisme en niet de massa’s reisorganisatoren :

Onlangs is Bali door het internationale magazine “Travel + Leisure” verkozen tot het beste eiland van Azië en het op één na beste eiland ter wereld.
Lezers van het invloedrijke magazine en bezoekers van www.travelandleisure.com kozen voor het fabelachtige eiland. Het eiland werd onder andere beoordeeld op haar natuurlijke schatten, de veel bezienswaardigheden en de gastvrijheid van de lokale bevolking.
Vooral tijdens de tempelfeesten valt er veel te zien en kan men de gastvrijheid van het eiland ervaren.
Uiteindelijk wist Bali haar concurrenten in de Filipijnen (Boracay), Australië (Great Barrier Reef Islands) en Hawaii (Big Island) met gemak te verslaan.
Vorig jaar werd Bali ook al door de Lonely Planet geprezen als één van de mooiste gebieden ter wereld. Mede dankzij de uitgebreide feestkalender valt er op het eiland altijd wel iets te beleven.
Om haar natuurlijke schatten te behouden wilt het eiland binnenkort drie nieuwe locaties toevoegen aan de UNESCO Werelderfgoedlijst."

Laat ons Bali beschermen zodat onze stuk paradijs blijft !

Bron : “Meridian Travel” editie 3 van 2011, “meridiantravel.nl”

Groetjes,
Sopirla>>>

1 like

Ben het daar volkomen mee eens.

Bali is eenmalig in de wereld, er zijn mooiere eilanden-bounty-stranden etc.

Maar de religie het Bali-Hindu-Dharma is uniek op deze aardbol en met niets te vergelijken, de vriendelijkheid-gastvrijheid van de autochtone bevolking
gaat heel ver als je hun op de juiste wijze respecteerd.

Daar bedoel ik oa mee: 5 x per dag brengen ze offertjes op voor hen belangrijke plaatsen. Dat kan op de stoep zijn , voor een huisingang op kruispunten, en vele medelanders trappen daar achteloos op. Zij zullen er niets van zeggen maar toch…

Hoevaak was ik bij een ceremonie aanwezig met aansluitend gebed…en ja hoor ,de buitenlander moet dan zo nodig foto,s maken ,terwijl de mensen aan het bidden zijn ,het is een regel dat wij niet hoger mogen staan of zitten als de priester. Maar de Bule,s lappen die regel aan hun teenslipper en verschijnen dan ook nog in korte broek en de dames in topjes zo laag mogeljk uitgesneden. Ik voel dan een plaatsvervangend schaamtegevoel jegens mijn Medelanders en excuseer me bij de bevolking voor dat gedrag.

Een volgende keer doen ze het weer, ofschoon een sarung bij elke tempel te huur is voor een paar rupiahs ,en nog belangrijker is de selendang die om het middel moet worden geknoopt, zonder kom je in een niet toeristisch oord de tempel niet in. Geef respect en je krijgt het dubbel en dwars weer terug.

Paulana :kus::wereld:

Hi Paulana
Het doet me pijn, ik heb zelf ook gezien, telkens als ik in Bali was. Op de offers trappen (hebben de “toeristen” ooit gezien hoeveel werk zetten de Balinesen in z’n “prul”? Kunnen ze ook namaken? - Ik zal in hun plaats beantwoorden: NEEN!) Gaan ze hier ook naar de kerk half-bloot? Ik denk het niet, je moet lef hebben om hier in de kerk half naakt rond te lopen; probeer eens ! En vooral, wat gaan de buren zeggen?!
Waarom moeten we, als op vakantie zijn, alle regels vergeten en veranderen in barbaren? En we moeten aan de “locals” ons cultuur laten zien? Welke cultuur?!
Is het zo moeilijk om als een mens te gedragen met respect voor een andere mens en een andere cultuur?
En we moeten hun helpen want ze zijn arm? Het is gewoon schandalig voor worden…als we een beetje in een mens zou veranderen, dan we hebben nog enorm veel van hun te leren en niet andersom.
Bekijk jezelf en denk minstens 2 keer na voor dat je een andere cultuur en andere mensen beledigt !!:disgust:
Groetjes aan geciviliseerde mensen
Sopirla