Bali of Maleisië ?

HalliHallo,:slywink:
In september gaan mijn vriend en ik, samen met ouders (70-75 jaar), voor 3 weken op vakantie. We weten niet wat te kiezen: Maleisië of Bali???
We houden van natuur/dieren/bloemen/planten,locale bevolking, locale marktjes, weinig toeristen, low budget.
We willen graag een auto huren en dan wat rondtrekken maar geen hele superlange afstanden om dan iets te bezien.
Wie heeft tips/raad om ons gemakkelijker een beslissing te kunnen nemen?
En de binnenlandse vluchten in Maleisië, zijn die duur of goedkoop?
Alvast thanks hé.:dag:

Hoi,
gelet op waar jullie van houden zou ik iig niet 3 weken naar Bali gaan. Bali is niet zo groot en na een paar dagen rondtoeren heb je het eiland wel gezien.
In Maleisië kun je prima een auto huren, om het westelijk deel te bekijken, dus niet Borneo, maar het schiereiland. Wij zijn 2 jaar geleden naar Penang gevlogen en zijn met een huurauto via de Cameron highlands naar het zuiden gereden. Prima te doen! Maar langs deze route vindt je naar mijn mening niet zoveel natuur/dieren/bloemen/planten,locale bevolking, locale marktjes. Natuurlijk is dat wel aanwezig, maar niet in de vorm die wij gewend zijn (zoals op Java bijvoorbeeld). Maleisië is toch wel veel westerser dan Indonesië en ook geen ontwikkelingsland meer. In de Cameron Highlands hebben we echter wel een mooie tocht gemaakt met iemand die daar woont (broer van een kennis), maar zo’n tocht hadden we op eigen gelegenheid met onze huurauto nooit gemaakt. De jungle van Taman Negara schijnt ook wel super te zijn, maar ik weet ziet of dat goed te doen is met jullie ouders.

Wat misschien ook nog wel een mogelijkheid is voor jullie: Met de auto 2 weken door Maleisië toeren en vervolgens met AirAsia vanaf Kuala Lumpur naar Denpasar op Bali te vliegen om vervolgens daar nog een weekje te vertoeven. Wel erg leuk om dan de cultuurverschillen te zien (moet je alleen niet in Kuta verblijven). Met airasia kost zo’n vlucht een paar tientjes. Ook kun je met deze maatschappij goedkoop in Maleisië vliegen (een soort Ryanair).
Overigens zijn de afstanden in Maleisië niet erg groot en lopen er goede snelwegen door het land.
Misschien is het nog een goede tip om wat reisgidsen aan te vragen bij een reisburo of om ze op te halen, om nog eens de verschillen te zien tussen Maleisië en Indonesië. En misschien ook nog Thailand…

Succes!

Iemand nog tips/raad om iets te zien of te bezoeken?
Kun je in Maleisië ook bij familie’s slapen?
Heeft iemand daar adressen van?

Tot de volgende koffieklet
Hartstikke bedankt.
De knoop is doorgehakt of zoiets.
We gaan lekker voor 3 weken naar Maleisië.

Tot de volgende koffieklets…