Maleisie of Bali

Hallo wij zijn een bezin met een dochter van 13 en zitten te twijfelen tusssen maleisie en bali
Wij houden best wel van masaal dus niet ergens in een klein hotel zonder vertier, ook van natuur en dieren en winkelen.
Natuurlijk willen we ook van de cultuur wat zien maar ook lekker zwemmer snorkelen enz
En vooral veel dieren zien .
waarheen gaan we dan bali of maleisie jullie tips graag

groeten silvia

Het ligt er een beetje aan hoelang je gaat. Tot 2 weken zou ik zeggen Bali en ga je langer dan zou ik Maleisie aan bevelen omdat het daar allemaal wat verder uit elkaar ligt. Maleisie heeft mooiere stranden en mooiere jungle maar is wel wat stiller als Bali. Bali heeft als voordeel dat het vrij klein is zodat je het hele eiland kunt bezichtigen. Ik persoonlijk vind Maleisie mooier en dan vooral de perhentian island en de jungle van Taman Negara.
In Bali is het denk ik makkelijker om dolphijnen te zien maar het koraal bij de westelijke eilanden van Maleisie is mooier met meer vissen.
Ik praat bij maleisie alleen over het schiereiland. Wil je sabah en sarawak ook meepakken dan heb je best veel tijd nodig.

Tsja, wij zijn in west Maleisië geweest en op Bali. Voor de dieren denk ik dat je echt naar Borneo moet en anders beter op Bali terecht kunt.
Maleisië is wel veel verder ontwikkeld en lijkt nog iets meer op onze Westerse beschaving en is goed te bereizen met het OV bijvoorbeeld.
Bali heeft echter ook zo zijn charmes en is veel compacter waardoor het inderdaad ook goed te bereizen is. Maar wat je ook kunt doen is naar Bali gaan en dan een stopover in KL maken zo pak je wat van beide landen mee (alhoewel je de rest van Maleisië niet echt kunt vergelijken met KL)

Ik ben 12 x naar bali geweest en 1x naar Maaleisie.

Mijn voorkeur gaat uit naar Bali, vind de mensen op bali veel fijner. De cultuur intressanter en het eten veel lekkerder. Dit is uiteraard allemaal persoonlijk.

Heb zelf bijna 3 weken rondgereisd door Maleisie. KL–>Taman Negara –> Perhentian (uiteraard ook wat plaatsjes er tussen). Natuur maleisie is mooi en niet te vergelijken met Bali. Jungle versus rijstvelden (bali). Stranden aan de oostkust zijn onwijs mooi !!! Heb hier de tijd van mijn leven gehad.

Maar Bali leeft in mijn ogen wat meer. En is ook goedkoper dan Maleisie. Ik zal persoonlijk voor Bali kiezen.