Bali anders

Komend jaar gaan we weer naar Bali, 2 van ons zijn daar vaker geweest, 2 van ons niet. totale reistijd ter plaatse 19 incl Komodo
We combineren Bali met Flores (Komodo).
We willen op Bali in leuke kleinschalige accommodaties zitten, weg van de grote drukte in Kuta etc.
In ieder geval staan Pemuteran en Amed op de agenda, om daar te duiken. De duikenzaken waar we 4 jaar geleden mee doken zijn er helaas inmiddels niet meer, heeft er iemand tips op die locaties?

Verder staat Ubus op het programma en wil ik in ieder geval van de vulkaan fietsen, naast nog een aantal andere excursies naar rijst velden, natuur, tempels etc.
Ik heb al op de site van I like local gekeken, maar vind de daar aangeboden excursies vrij duur, de prijs is voor 1 persoon gelijk aan 4 en dan wordt het wel een duur grapje om met een groep iets te doen.
Heeft iemand tips voor leuke accommodaties (tripadvisor geeft er zoveel) , iets bijzonders om te doen en of een goede gids?http://www.wereldwijzer.nl/images/smilies/extra/idea.gif:idea:

Ik heb in Amed gedoken met White Sand Divers en vond hen erg goed. Lekker kleinschalig. Reizigers zijn in Amed erg te spreken over Baju Cottages.

Ik heb nooit in Pemuteran overnacht, maar in het dorp ernaast. Gedoken met North Bali Dive centre. Goed en gedegen (Duits) management.

I like local is misschien niet heel goedkoop, maar wel erg goed. Misschien kun je mailen voor korting? Ik heb via deze organisatie bij Jatiluwi gelopen en vond het écht een aanrader.

Andere optie is naar munduk te gaan en daar een gids te huren. De gids kost US$ 7-12 per uur, en daarnaast betaal je US$ 25-40 voor een auto. De kwaliteit is minder dan bij I like local.

Wat een leuke plannen!
Wij vinden Amed ook een echte aanrader. Wij verbleven in Meditasi, pal aan het strand met prachtig uitzicht.
Voor een leuke prijs :slight_smile: maar het stikt er van de mooie accomodaties! Als je met de kinderen niet te ver van zee wilt zitten en niet afhankelijk wilt zijn van vervoer, zou ik in ieder geval een accommodatie kiezen aan de baai (niet op de heuvel). De kuststrook vanaf Amed wisselt dit steeds (daardoor ook pr weg!) maar met kinderen lijkt het me niet handig om steeds heuvel op en af te gaan.

Wij hebben excursies vanaf Ubud ter plaatse geregeld. Erg makkelijk. Overal staan reisbureautjes, maar je kan ook ter plekke chauffeur spreken, je plannen vertellen en een prijs regelen. Betrouwbaar, fijn en voor meerdere mensen ook een zeer betaalbare optie. Wij hebben de fietstocht gedaan met een toertje, rest zelf geregeld. Vonden de fietstocht erg leuk, het is alleen weinig sportief want alles heuvel af. Aanrader vonden we ook bezoek aan tirta empul, een tempel niet ver van Ubud. Alleen al voor de route er naar toe, maar ook om een stukje Hindoeïsme van dichtbij te zien.

Gili zou ik ook zeker aanraden - behalve Trawangan. Dit is echt een party-eiland en leek ons weinig meer dan een badpaats elders in europa of daarbuiten. Wij vonden zelf Gili Meno geweldig, maar hebben ook veel gezinnen ontmoet die Gili Air fantastisch vonden. Zoals Jenny al schreef, 2 nachten en dus 1 dag daar lijkt me weinig. De bootreis is vrij lang, pittig en relatief prijzig. Dan zou ik voor meer nachten kiezen!

Succes!

Via Wereldwijzer app

Sorry was ervan uit gegaan dat 4 personen een gezin was maar dat hoeft niet zo te zijn natuurlijk:)

Via Wereldwijzer app