Bagage tips ???

Hallo allemaal.

IK ben alweer n tijdje verder in mijn voorbereidingen en over iets minder dan een maandje ga ik dan echt op pad met een vriendin naar peru bolivia ecuador.
Heb al veeel bijelkaar. maar vraag me bij een paar dingen af of ik ze nou wel of niet mee moet nemen. zoals.
*Klamboe (en dan zo’n speciale weet even niet het woord maar waar in iedergeval echt niks door heen kan) Ik dacht zelf niet er een mee te nemen. omdat ik van andere landen gewend ben in hostels te slapen waar er dan meestal wel heen hangt hoe is dit in Z-M in sportwikel raden ze het wel aan.
Verder slaapzak neem ik wel mee. ook voor inca trail enzo.
*Medicijnen enzo heb ik al zo’n beetje allemaal bij elkaar.
*zo’n safepack werd me afgeraden omdat het best zwaar is en als ze iets uit je tas willen snijden ze dat toch wel doen ook met zo’n ding.
*We willen onze tassen op heen en terug weg in laten sealen op vliegveld in plaats van flightback.

Verder nog tips voor ons wat we echt wel of niet mee moeten nemen. ik hou me bagage natuurlijk het liefst zo licht mogelijk.!

Bedankt , groetjes Sanne

Hey Sanne,

Hele goeie vraag of je een (geimpregneerde) klamboe mee moet nemen. IK heb er ook ene meegenomen en nooit gebruikt. Boven de 1200 meter heb je die niet echt nodig en aangezien ik leef, woon, werk op een hoogte van 1500 meter heb ik die nooit nodig gehad. Toen ik enkele keren naar lager-gelegen gebieden ging heb ik daar waar nodig altijd lange broeken gedragen en zo af en toe een beetje DEET smeren. Heb nog nooit problemen gehad en het ligt er een beetje aan waar je zit of naartoe gaat natuurlijk. Het is net wat je zegt, in hostels (in een klimaat waar een klamboe van pas kan komen) hebben ze er wel ene die je kunt gebruiken en in hoger gelegen gebieden zoals Ecuador, Bolivia etc. heb je denk ik geen klamboe nodig.
Safepack… Euh, denk dat je gelijk hebt. Als ze iets willen hebben dan stelen ze het toch wel en over het sealen: ik heb mijn tassen nog nooit in laten sealen op het vliegveld (en ook nog nooit problemen mee gehad).
Wat betreft belangrijke papieren, maak er kopieën van en hou een setje apart van de andere. Een scan of een kopie op internet (mailbox) plaatsen kan ook wonderen doen in momenten van nood. Misschien iets heel raars (maar onlang nog gezien dat het heel nuttig kan zijn) een klein busje pepperspray, zo´n sleutelhangerformaat spray-busje is al voldoende… als je daar tenminst aan kan komen in het land van aankomst.