Bagage naar Bocas Del Toro

>>>Vraagje over bagage als je naar Bocas Del Toro gaat, ik hoor en lees hier verschillende meningen over, wie kan me een goed antwoord geven.
Op verschillende plaatsen lees of hoor ik dat het gewicht van je bagage erg beperkt is om naar deze Bocas Del Toro te gaan, maar wat doe je dan met het te veel , wij komen niet meer terug in het laatst aangedane hotel, dus daar achterlaten is ook geen optie…:vak01:

Ik meen me te herinneren dat 15 kilo inclusief waren en dat er een klein bedrag per kilo extra betaald moest worden. Dat was wel in 2005, met het vliegtuig vanuit David naar Bocas.

1 like

Even zoeken bij de luchtvaartmaatschappij waar je mee vliegt: je naast je bagage en je handbagage meer meenemen, maar daar moet je extra voor betalen.

bijv Aeroperlas:
http://www.aeroperlas.com/eng/tri/bag/bagbagpol.asp?hd=6

Baggage Allowance

[ul]
[li]Checked baggage permitted: 1 piece with maximum weight of 25 lbs./11 kgs and up to 45 linear inches / 114 cm. (length + height + width), except on Panama-David and Panama-Bocas del Toro-Panama routes where 1 piece with maximum weight of 30 lbs. is permitted. Baggage exceeding size and weight limitations is subject to additional charges.[/li][li]For safety reasons we only accept baggage with a maximum weight of 70 lbs.[/li][/ul]

Carry-On Baggage

In addition you are permitted to carry with you in the cabin 1 piece with a maximum weight of 10 lbs. (restrictions apply).
Additional Fees

[ul]
[li]Excess baggage will be charged at $1 per additional pound[/li][li]Transportation of boxes will be considered standby.[/li][li]Restrictions apply for sports equipment and pets.[/li][li]Excess baggage may not be allowed on certain routes due to operational restrictions.[/li][/ul]

Eric

1 like

Ik heb ongeveer een jaar geleden met Aeroplas van Panama City naar Bocas gevlogen en toen moest een reisgenoot slechts 1 dollar per kilo teveel betalen… Ze deden niet moeilijk over het totale gewicht, zelfs niet bij een andere passagier die voor een jaar daar heen ging en dus heel veel koffers en gewicht bij zich had.

Veel plezier :slight_smile:

1 like

Wij zijn in februari naar Bocas gereisd met het vliegtuig. Wij hadden ook overgewicht maar toen zij zag dat wij ons ticket in Nederland geboekt hadden hoefden wij niets bij te betalen, vraag me niet waarom maar het zij zo. Anderen moesten extra bijbetalen voor overgewicht.

Wat mij wel opviel was dat ze heel erg streng bagage controleerde, tassen moesten open bij iedereen. Ik had een aansteker in mijn bagage en die werd afgenomen, ook over spuitbussen (deodorant/haarlak) wordt erg moeilijk gedaan maar die mochten uiteindelijk wel mee.

Plezier!