Ik ben Max, een jongen in de twintig en backpacken vind ik mooi. Ik heb op mijn achttiende zes maanden door India gereisd en ik zit nu in Thailand. Mijn plan is om 1 a twee maanden in Zuid-Oost Azie te vertoeven en dan naar tehran, Iran te vliegen, om vandaar uit over land terug naar Rotterdam te gaan.
Ik ga mij eens even verdiepen in Iran, het oude Perzie en in Turkije. Mocht ik tijd en geld en ruimte hebben dan lijkt het mij fantastisch een trektocht door te woestijn te doen in Iran of in Turkmenistan.
Waar ik vooral benieuwd naar ben is de maximale tijd die ik met een gewoon toeristenvisum kan doorbrengen in Iran. Liefst zou ik drie maanden blijven.
Hoi Max,welkom op wereldwijzer!
Nou leuk dat je in Thailand vertoefd Max,waar bevind je momenteel,in het noorden of het zuiden en hoe zijn je reiservaringen over dit magische land?
Om op je vraag te antwoorden in princiepe kan je met een toeristenvisum 90 dagen verblijven in Iran.
Wil je op zekerheid spelen,dan kan je in Bangkok altijd naar de ambassade van Iran gaan voor informatie of stempels !
Zal hieronder het adres plaatsen :
Embassy Iran :
215, Sukhumvit road, Soi 49, Soi Klang
Klongton Nua, Wattana
Bangkok 10110
Thailand
Phone local: (02) 390.0871
international: +66.2.390.0871
Fax local: (02) 390.0838
international: +66.2.390.0838
Email info@iranembassy.or.th
Web site http://www.iranembassy.or.th