backpacken

Hallo
Ik ben vanplan om in de toekomst een jaar of iets minder naar Canada te gaan en daar te gaan backpacken. Nu heeft mijn nichtje dat een jaar geleden in Australie gedaan en toen was ze aangesloten bij een organisatie. Weet iemand organisaties die zoiets voor Canada regelen? Dat lijkt me toch prettiger dan gewoon op de bonnefooi te gaan.

Canada is heel geschikt om ongeorganiseerd te doen hoor! Veilig, aardige mensen, goede informatievoorziening.

Elders heb ik al eens gewezen op Moose Network (www.moosenetwork.com), dat zou je misschien kunnen gebruiken om rond te trekken.

Overigens regelen die organisaties wel het eea, maar je kunt dat makkelijk zelf af: ticket, hostel (eerste paar dagen) en bankrekening. O en natuurlijk een stopover, maar da’s voor Canada niet nodig

Wat die organisaties wel regelen is je werkvisum voor een jaar.
En dat schijnt met zelf regelen erg moeilijk te zijn.

www.travelactive.nl kan het voor je regelen, volgens mij kan het eventueel ook via www.joho.nl.

Ik zit momenteel in Canada en heb het via travel active gedaan. Ik heb per greyhound rondgetrokken en ben momenteel aan het werk hier.

Voor meer info kan je mijn reisverslag lezen misschien staat er wat voor je tussen: laurateunisse.waarbenjij.nu

laura

Bedankt voor de reacties.
Ik weet dat Canada een redelijk veilig land is met vriendelijke mensen want ik ben er wel gewoon op vakantie geweest. Maar ind bijv voor een werk visum en een bemiddeling voor werk enz lijkt zo’n organisatie mij geschikt.
Laura ik ga je weblog zeker volgen!
gr Jessica

hoi hoi,

Werkvergunning voor n jaar (zgn WHP; working holiday program) is echt geen probleem!!! CHeck ff de website van de canadese ambassade en stuur alle benodigde info naar hun ambassade in Berlijn! Kost me nog geen 2 mndn!!! T langste duurt n verklaring van goed gedrag bij je gemeente! MBT werk is t misschien wel handig om via n organisatie te gaan maar goed als je hier eenmaal bent is het n kwestie van de juiste mensen tegen het lijf lopen en gewoon bedrijven langs gaan en je cv uitdelen!
Suc6
Paul