Ik wil graag over anderhalf jaar, een tijd gaan backpacken in Canada.
Heeft iemand misschien tips voor mij? of misschien een leuke site? Over backpacken in Australie is genoeg te vinden, maar over Canada valt het een beetje tegen…
Vooral orientatie…
Het viel mij namelijk op dat er dus over backpacken in australie veel te vinden is, en over canada maar weinig.
Ik zou bijvoorbeeld info willen over de volgende dingen:
zijn slaapplaatsen makkelijk te vinden (jeugdherbergen o.i.d)
is werk makkelijk te vinden
informatie m.b.t. Visum
reismogelijkheden door canada
veiligheid in canada (aangezien ik waarschijnlijk alleen ga reizen)
Helaas kan ik je er ook niets over vertellen. Probeer het eens in het reisverhalen forum of het reisgenoten forum? Of zet je vraag in een wat oudere maar ongeveer zelfde onderwerp waarop meer gereageerd i…
Is een goede site waar je hostels door heel canada kan vinden.
Verder kan men er beoordelingen lezen van andere gebruikers. Er wordt onder meer beoordeelt op veiligheid, hygiene, klantvriendelijkheid etc.
Ik ben zelf ook nog even aan het rondkijken voor informatie over Canada, want ik wil zelf graag een korte tour doen door BC, ook gebruik makende van jeugdherbergen.
Aangezien ik niet geinteresseert ben in een werkvakantie heb ik hierover geen vergaande informatie. Over het algemeen geldt echter dat werk in Canada beperkt is. Indien je werk zoekt zijn je kansen het best bij boerderijen en in de horeca.
Voor korte afstanden kan je het beste gebruik maken van een busmaatschappij. Aangezien Canada een gigantisch groot land is zijn bus en treinreizen van Oost naar West nogal prijzig, vooral als je nachttreinen boekt met slaapvoorziening. In dat geval kan je veel beter een vliegtuigticket boeken.
Canada valt onder de veilige landen, iedereen met gezond verstand kan makkelijk alleen reizen. Echter, er zijn risico´s die je loopt net als in andere landen.
Zolang het kan is het verstandig om `liften´ te vermijden. Hoewel dit natuurlijk een persoonlijke mening is. Meeliften met iemand kan erg goedkoop/gratis zijn. Er zijn echter voldoende alternatieven voor reizen aanwezig. Verder kan het handig zijn om zoveel mogelijk proberen reisgenoten te vinden voor onderdelen voor je reis. Zo kan je vragen bij de hostels of er mensen zijn die dezelfde kant op trekken als dat jij van plan bent.
Op deze manier minimaliseer je de eigen risico´s en heb je ook wat aanspraak.
Verder kan je als je vragen hebt terecht bij de medewerkers van de hostels. Deze kunnen je o.a. vertellen welke gebieden je als alleen reizende vrouw het best kan vermijden. Verder zijn deze ook vaak in staat te helpen met het zoeken naar geschikt vervoer.
in welke periode ben je van plan te gaan?
Owja over het verhaaltje over backpacken hierboven, niet op letten op ze blazen altijd alles op.
Als je leest wat er over backpacken word gezegd in Rusland haha en ik ken iemand die is van Rotterdam naar Vladiwokstok gelift, heeft geen 1x problemen ondervonden.