Ik zou graag een mooie reis willen maken door Spanje. Het lijkt me gaaf om een combinatie te maken tussen natuur en steden. Is er iemand die ervaring heeft en/of tips. Ik wil graag alleen en zo goedkoop mogelijk.
Zo goedkoop mogelijk kan heel erg ruim zijn! Ben je bereidt om te gaan kamperen of zelfs te gaan couchsurfen? Ben je bereidt om te gaan liften?
Eten zelf koken en niet overal naar binnen te gaan?
Spanje is op zichzelf niet het goedkoopste land en de meeste mensen zijn tussen de 25 en de 50 euro kwijt per persoon per dag. Dit is dan inclusief alle gemaakte kosten muv het internationale vliegticket.
Mijn tips voor de natuur: Doñana, Sierra de Grèdos, Sierra de la Culebra, Pyreneën, Picos D’Europ, Sierra Nevada, …
Er zijn echt ontzettend veel mooie gebieden, afhankelijk van waar je ongeveer wilt verblijven. Mijn absolute top 5 in Spanje is, op volgorde:
- Doñana
- Sierra de Grèdos
- Sierra de la Culebra
- Sierra Nevada
- Picos D’Europ
Qua cultuur zou ik zeker naar Barcelona gaan, Madrid is leuk. Santiago de Compostela is ook bijzonder om eens een keer te zien. Ook in (nagenoeg) heel Andalusië kan je wel terecht voor cultuur. Met Sevilla en Granada heb je bijvoorbeeld al twee prachtige steden.
Hoe lang heb je in Spanje?