Hoi Allemaal, Ik ben bijna af gestudeerd en daarom van plan rond september/oktober naar australie te gaan… (voor ongeveer 6-9 maanden)
Ik wil graag via travel active, mbv work & travel! Dus rondreizen en af en toe werken! Wie heeft er nog meer deze plannen? Ik zoek namelijk een reisgenootje(s), want samen lijkt me leuker als alleen! Ik (v) zelf ben 23 jaar, die van een uitdaging en gezelligheid houdt! Dusss…wie zin heeft om mee te gaan op reis? Dan hoor ik het wel!!!:RockOn:
Hej! Ik ben zelf ook van plan om begin september Down Under te gaan. Ik ga waarschijnlijk individueel daarheen en daar wat reisgenoten te vinden… Ik ga denk ik met een flexible jaarticket van Killroy Travel. Erg relaxed, je kan overal waar t vliegtuig stopt uitstappen en er zit een vlucht naar NZ bij! Kosten excl toeslagen € 875,- dus dat valt mee!.
Benieuwd naar jouw plannen!
Groetjes,
Stefan (25)
Hoi, ik ben nog volop aan het orienteren wat en hoe ik er het beste heen kan. Maar waar ik nu aan denk is dat ik via travel active erheen ga, die helpen je ook met visa, verzekering, bankrekening, werk vinden, en wanneer er problemen zijn e.d Je kan kiezen alleen of met een groep starten (betekend met groep de lange vlucht maken, 2 dgn met elkaar optrekken en alleen of samen verder) Ik denk erover met die groep te starten waarna, mijn eigen uitgestippelde route te gaan volgen! Hoe lang wil jij er eigenlijk heen, en ben je ook van plan te gaan werken?
Groetjes Gerda
ps. wie heeft er ervaring met Travel active? Ik wil graag horen wat je ervan vond en of het aan te raden is?
Oh ja, nog even ter aanvulling, de reis wil ik mbv auto gaan maken.
Iemand vinden die ook die plannen heeft en samen een auto kopen en reizen maar!!
Hoe wil jij gaan reizen in Australie zelf?
Hoi Gerda
ee nreisburo als travel active lijkt gezellig, maar zelf alles regelen is erg makkelijk.
een bankrekening open je zo (paspoort mee de nwerkvisum en je lopt zo de bank uit met een rekening (ik had de national bank ,het minste kosten met pinnen, let op dit kan aardig oplopen! bankzaken zoals het hier 10-15 jaar geleden was)
Werk vinden is easy, kijk op de notice boards in winkelcentra en in hostels (map vragen, ook voor auto’s)
visum vraag je zo online aan (www.immigov.com.au) hou credit card bij de hand
samen optrekken, als ze alleen reist en je checkt in in een hostel (even online boeken sydneycentralbackpackers.com.au is een goeie (schoon GEEN luizen/vlooien etc geen overmatige herrie snachts en gezellig!)
Waar ze mee helpen valt best wel mee. de meesten die ik sprak waren van mening dat ze leiver alles zelf hadden gedaan als ze het geweten hadden.
tuurlijk, je reist metee ngroep, maar als je zelf een ticket boekt(singapore airlines is een aanrader en 1 vd goedkoopste) en je praat een beetje in het hostel zit je zo met 10 contacten.
Iedreeen heef thetzelfde "probleem " dat ze niemand kennen.
I kga de 23e weer terug na al een jaar te zijn geweest. weer alles zelf geregeld.
prima te doen.
Neem een beetje cash mee (150$ is zat. of je moet willen pinnen, visa-en)
je houdt van een uitdaging, dit is een eitje, maar wel leuk(er).
Veel succes
Remko
zoek op remko of globetrotter voor meer info