Backpacken Maleisië en Indonesië

Hallo reisexperts,

Over enkele weken vertrekken wij voor 4,5 maand naar Zuid-Oost Azië. We starten in Bangkok, en trekken dan via Laos en Cambodja naar het noorden van Vietnam. Vanaf Hanoi willen we een vlucht nemen om onze reis te vervolgen in Maleisië en Indonesië. We willen vooral Borneo, evt. Sulawesi, Gili, Komodo, Flores en omgeving gaan zien. Zover wij kunnen vinden, vlieg je dan het beste eerst naar Kuala Lumpur. Kunnen we dan het beste ‘eilandhoppen’ per vliegtuig, boot of anders? Zijn er verder nog tips voor de hoek die we induiken? We hebben zo’n week of 9 om hier te vertoeven. Wat zijn jullie ideeën/ervaringen hiermee? We zijn erg benieuwd naar jullie reacties!
Bedankt alvast,

Groetjes van Martijn en Sam

Hi Martijn en Sam!

Klinkt erg leuk jullie reis! Ik ben vanaf Bali, padangbai, met de boot naar Gili trawangan geweest, een super mooi eiland waar je goed kunt duiken. Je kan dat makkelijk met de boot doen.
Volgens mij kun je ook vanuit chaingmai ( noorden van thailnd) naar het ‘golden triangle’ 3 landenpunt, met de boot naar laos. Dat heb ik toen gedaan, weet alleen niet of je daar ook een officiele grensovergang hebt.

Enjoy!
Liefs Puck

Dankje Puck!
We zijn inderdaad van plan om via de gouden driehoek over de Mekong naar Laos te reizen. Is het lang geleden dat jij daar bent geweest? Heb je verder nog to do’s of juist don’ts?? Alle tips zijn zeer welkom :slight_smile:

Ja is wel lang geleden, ben 2 keer in thailand geweest en dat was alweer zo’n 6 jaar geleden! Chaingmai is echt een super leuke stad. Ik ben twee keer met de nachtrein vanaf bangkok naar chaingmai gegaan, een leuke ervaring! In chaingmai kun je veel leuke excursies doen, zoals olifant rijden, raften, tempels bezoeken, jungle tochten.
verder ben ik geweest in thailnd, Krabi( niet heel bijzonder, er zijn mooiere plekken) en Koh Samui, en dat is dan wel weer heel erg toeristisch.

Gaan jullie ook naar Bali?
Verder heb ik niet echt tips haha, de landen waar jullie heen gaan zou ik ook nog erg graag een keer willen bezoeken:)

x