Backpacken Kenia / Tanzania

Wij gaan in december naar kenia/tanzania, we hebben maar drie weken en de laatste week gaan we naar zanzibar. Ik wil graag weten hoe het openbaar vervoer daar geregeld is en of het veilig is om met zijn tweeen te backpacken. Gr Sharon

GRRRRRRRR ik had net een onwijs lang antwoord getypt maar ben blijkbaar intussen uitgelogd door Wereldwijzer! :frowning: :-((((( GRRRRRRKwam erop neer dat het goed te doen is qua veiligheid maar besef wel dat je altijd opvalt als buitenlander DUS schatrijk (in verhouding). Als het donker is (half 7) is het onveilig op straat voor blanken. Dus eet in of dichtbij je hotel. Ik heb er alleen gereisd. Vooral Nairobi en Dar Es Salaam is oppassen geblazen, veel oplichters met trucs, ze proberen je met smoezen en verhalen af te leiden en te beroven (bv. oooh uit Nederland, daar ga ik studeren, mag ik met jullie koffiedrinken? vrienden van me zijn zo beroofd). Maar ik heb ook vaak meegemaakt dat locals me waarschuwden voor scams, of probeerden te helpen, bv. helemaal meelopen om de weg te wijzen, waarschuwen als iemand te dichtbij m’n backpack liep, etc. Overal zijn bussen, bv. Scandinavia www.scandinaviagroup.com (misschien niet up-to-date), maar ook duurdere luxere shuttles. Ook de grens over; die wachten bij de grens zodat jij je visum ter plekke kunt kopen (niet nodig al in NL te kopen). Bussen zijn goedkoop, soms wel propvol. Al deze info staat ook in reisgidsen, Bradt of Lonely Planet ofzo. En koop een Lonely Planet Swahili phrasebook, leuk om wat woordjes te spreken en een betere deal te krijgen bij het onderhandelen. Op mijn website www.xs4all.nl/~cile vind je mijn reisdagboek / verslag en foto’s, om een indruk te krijgen van hoe het reizen daar is! Ik raad je ook aan om een culturele toer te doen. O.a. te boeken bij Tanzania Tourist Board, Boma Road, Arusha. Erg leuk: bv. jagen met bosjesmannen, een honing-oogst meemaken, 4000 jaar oude rotsschilderingen zien, door plantages wandelen, 'n medicijnvrouw ontmoeten etc etc. In Arusha (als je al in die stinkstad vol verkopertjes wilt verblijven) raad ik Kitundu Guesthouse aan. In Moshi leek Buffalo Guesthouse wel okee, ik verbleef al in het rumoerige, viezige Coffee Tree Hotel en had geen zin te verhuizen. Hopen dat mijn antwoord nu wel geplaatst wordt… Safari njema (veilige reis), Cécile

Sorry voor mijn warrige hak-op-de-tak antwoord hierboven maar ik had eerder dus een compleet, duidelijk verhaal getypt en dat was allemaal verdwenen doordat Wereldwijzer me opeens uitgelogd had ondertussen! :frowning: