Backpacken in Zuidoost-Europa!

Even voorstellen, wij zijn twee meiden van 23 jaar met het plan om eind deze maand (+/- het laatste weekend van juli t/m het weekend van 17 augustus, een kleine 3 weken dus) te gaan backpacken. Het lijkt ons leuk om dit met een groepje te doen, vandaar dat we proberen via deze weg wat mensen bij elkaar te krijgen. Er staat nog niet veel vast, dus inbreng is van harte welkom. In ieder geval gaat onze voorkeur uit naar een reis richting Zuidoost-Europa, met Griekenland hoog op ons verlanglijstje. Wat ons betreft wordt het een low budget-reis, wat inhoudt dat we in goedkope hostels gaan slapen en ook af en toe willen gaan kamperen. Verder is het plan om te gaan interrailen, maar mocht iemand zich willen aansluiten met een auto/busje, dan zeggen we daar geen “nee” tegen. :slight_smile:
Heb je zin om mee te gaan en ben je ongeveer van dezelfde leeftijd als wij zijn, stuur dan gerust een mailtje ([EMAIL=“speedyhel@hotmail.com”]speedyhel@hotmail.com)! Hopelijk kunnen we elkaar als groep van tevoren ontmoeten om te zien of het klikt. Wij hebben er in elk geval zin in!
Groetjes, Mandy en Hélène

Hoi dames!

Ongelooflijk dat jullie nog geen reactie hebben gehad op jullie oproep.

Laat ik allereerst zeggen dat ik mijn vakantie al gehad heb, dus ik ben geen potentiële reisgenoot, sorry!

Wel wilde ik jullie zeggen dat ik vorig jaar, op eenzelfde manier als waarop jullie het nu doen, ingegaan op een advertentie van 2 meiden die medereizigers zochten. Al met al kwam alles gemakkelijk van de grond en zijn we als 4 onbekenden met elkaar wezen interrailen door Midden- en Oost-Europa. Arnhem, Berlijn, Praag, Budapest, Wenen, Wurzburg en weer Arnhem, dat was de route. Dat in 10 dagen. Het was geweldig!!! Hostels kun je op elk treinstation makkelijk “bestellen” aan toeristenloketten. Gemiddeld 20 euro per nacht. Kan goedkoper, kan duurder. Ik heb op een kamer geslapen met 50 bedden en ook op een kamer met 4 bedden. De prijs bepaald de slaapplek, haha.

Wat ik jullie wilde zeggen: Succes met de organisatie. Mocht je vragen hebben, neem dan gerust contact op. Ik mag graag een helpende hand zijn bij dit soort gave activiteiten!

En nog iets. Als jullie de smaak te pakken krijgen en jullie willen volgend jaar weer, ik doe mee!!!

Nogmaals, super-initiatief! Voor “bijstand”: [EMAIL=“dick-charles.blok@wanadoo.nl”]dick-charles.blok@wanadoo.nl

Groetjes, DC

Hai DC!

Gelukkig is het minder erg dan je denkt, we hebben wel reacties gekregen, alleen dan per mail. :slight_smile: Het is nu vooral een kwestie van kijken of de ideeën matchen en dan kunnen we hopelijk snel weg…
In elk geval bedankt voor je aanbod om te helpen. We komen er waarschijnlijk wel uit, want voor zowel Mandy als mij is het niet de 1e keer dat we gaan backpacken.

Groetjes, Hélène

Niemand anders???