backpacken in Thailand

Hallo,

ik ben Amber en ik ga in september samen met mijn vriend 2 weken naar Thailand.
Omdat het nog examens zijn hebben we ons tot nu toe wat ingehouden met info zoeken, we weten dan ook nog enkel maar in grote lijnen wat Thailand te bieden heeft en hebben nog geen reisroute gepland, hebben enkel onze tickets richting Bangkok en terug.
We willen heel graag het ‘echte Thailand’ leren kennen. We mikken op low-budget reizen met de rugzak en op 2 weken volop genieten van het land.
Heb tussen het studeren door toch al even gekeken op het Thailandforum en ziet er heel erg handig uit, ga ik zo snel mogelijk (na de examens dus) beter uitpluizen!

Hoi Amber,welkom op wereldwijzer!
Nou leuk dat je op vakantie gaat naar Thailand.
Bangkok is de hectische hoofdstad van Thailand. Bezienswaardigheden in deze gigantische haven- en handelsstad zijn het koninklijk paleis (Grand Palace) bedekt met veel bladgoud, ontelbare prachtige tempels, fantastische kleurrijke markten en vele kanalen. De Chatuchak weekendmarkt (alleen overdag) in Bangkok is de grootste markt van Azië, hier vind je echt alles van souvenirs, toe kleding en eten. Maar ook rond Siam Square vind je gigantisch shoppingmalls zoals Central Department Store waar je een breed assortiment aan artikelen kunt aanschaffen. Vergeet ook niet de prachtige drijvende markt te bezoeken.
Het openbaar vervoer is er prima geregeld. De Skytrain brengt je in geen tijd door de nieuwe stad. Boten die op de rivier Chao Phraya varen, transporteren je bliksemsnel van en naar de oude stad en China town.
Chiangmai is een aangename stad waar men rustig kan kuieren over de avondmarkt en in de schaduwrijke straatjes. Men kan er ook de de tempels bewonderen waarvan enkele uit de 13de eeuw stammen.Ook de mooie tempel “Wat Phra Singh” mag niet vergeten worden tijdens je bezoek aan Chiangmai.
Wat je zeker moet bezoeken,is Wat Umong(niet toeristisch)je vind daar een hoge chedi alsook een tunnel onder de chedi,met boedhabeeldjes waar de mensen bidden.
In het Wat Umong park vind men ook nog een aangelegde visvijver,plaatselijke souvenier shop waar men allerlei boeken kan kopen.
Mensen die met levensvragen zitten ,kunnen s’zondags met de plaatselijke monniken spreken.
Mae Hong Son, in het uiterste noordwesten van het land, geniet vooral bekendheid als thuisplaats van het volk der Kayan, wier vrouwen koperen ringen om de hals dragen en daardoor de bijnaam " Giraffenvrouwen " hebben verworven.
Mooie eilandjes in Thailand vind je oa: Phuket, Krabi, Koh Phi Phi, Koh Samui en Koh Panang.
In iedergeval suc6 nog met je reis naar het land van de glimlach,Amber!
groet,georgessiam.

Dankjewel voor het leuke onthaal en de tips :slight_smile:

Hey Hoi ik ga met mijn zoon van 19 hetzelfde doen… alle tips zijn welkom…! Het moet voor mij en hem leuk zijn… Alle tips zijn welkom…Gr Liese

Nou ik heb in je voorstellingsberichtje ook het één en ander geplaatst wat je zoal kunt bezoeken in Thailand.