Backpacken in Kuala Lumpur

Beste lezers,

Ik vertrek 20 januari voor een kleine maand naar Maleisie, wij beginnen onze reis in Kuala Lumpur (zoals gebruikelijk) en wij waren benieuwd hoe we verder moeten vanaf de aankomst op Kuala Lumpur.

Welk deel van de stad moeten we opzoeken, en waar is de backpackers-wijk te vinden, dit was nergens op internet te achterhalen dus vandaar mijn vraag:

-Naar welk deel van de stad trekken alle backpackers?
-Welk Hotel is betaalbaar en aan te raden?

Ik ben ook benieuwd naar de antwoorden op deze vragen.

Als je aankomt op KL international airport kun je vanaf daar met de trein, bus of taxi naar het centrum toe dat is ongeveer 1 uur rijden.

Dat is China Town daar zijn de betaalbare accomodatie te vinden en daar zitten de meeste backpackers. Ik kan je verder niet iets aanraden want ik verblijf zelf altijd in het Prince Hotel in Kuala Lumpur en daar beginnen de prijzen bij ongeveer 85 euro per nacht.

in china town zitten veel backpackers, maar ik vind zelf de wijk little india erg leuk.

Tegenover het station van de KLIA expres zit ook veel goedkope accommodatie. Je bent dan binnen een minuut of 10 in Little India, en er zijn veel mogelijkheden om met het OV de stad verder te verkennen (o.a. met de Skytrain).

Hoi Hoi,

ik ben er vorig jaar geweest en heb toen zelf een slaapplaats in Chinatown gevonden. Hier zitten inderdaad de meeste backpackers en de avondmarkt is er gezellig en sfeervol. Het stikt hier van de slaapplaatsen, waarvan de zijsteegjes vaak wat goedkoper zijn. Soms kun je al terrecht voor een paar euro per nacht. Ik was geloof ik 10 euro per nacht kwijt voor een backpackers inn. (met zijn tweeën dus 5 euro p.p.)

Groetjes, Mike