Hallo, ik ben Martin en 19 jaar. Ik ben van plan om in de zomer (of de zomer erna als ik komende zomer nog niet genoeg geld heb) 2 maand te gaan backpacken. Mijn eerste keus is Azie (Vietnam Laos Thailand) en mijn tweede keus is Oost-Afrika (Kenia/Tanzania).
Het liefst zou ik dus in Azie gaan backpacken omdat het me heel erg mooi lijkt en omdat het me een goede plek lijkt voor als je voor het eerst gaat backpacken (zeker als je alleen gaat). De natuur lijkt me heel erg mooi en ik hoorde dat de mensen er heel vriendelijk zijn, ook de cultuurshock lijkt me mooi om mee te maken.
Ik heb een vraag over Azie met betrekking tot de moessons in de zomer. Is het te doen om in de zomer in Azie te gaan backpacken? Van wat ik op websites heb begrepen is dat de beste reistijd is tussen december en februari en dat je eigenlijk niet in de zomer moet gaan. Erheen gaan in de winter is geen optie voor me in verband met mijn studie. Weet iemand hier iets meer over? Is het verstandig om naar Azie te gaan in de zomer? Of kan ik de moessons beter vermijden en bijvoorbeeld naar Kenia gaan om te backpacken?
Over Aziē kan ik je helaas niets vertellen, maar mocht je naar Kenia komen, neem dan zeker contact op! Ik woon al enkele jaren aan de zuidkust in Kenia en heb al eerder backpackers geholpen met hun plannen! Kan je zowel hier aan de kust, als meer het binnenland in helpen met leuke adresjes waar je kan verblijven. Bijv. Een nachtje logeren in een dorpje in de heuvels bij Mariakani, waar je kennismaakt met de mensen van de Duruma-stam en hun manier van leven. En bijv een nachtje in een huisje bij mensen van de Taita stam in Matate/Taita Hills. Een safari in Tsavo East/West is hiervandaan ook gemakkelijk te doen en wil je nog weer een hele andere omgeving zien, dan raad ikje aan verder te reizen naar mijn vrienden in Ruiri, vlakbij Meru/Mount Kenya. Daar in de buurt heb je ook genoeg te doen/zien. Kortom, van harte welkom en laat her maar weten als je komt!
Oh en juli/augustus is de perfecte periode om in Kenia te reizen! Droog, maar niet zo belachelijk heet alsin januari!
@Marriette
Inmiddels heb ik het reizen 2.5 jaar uitgesteld, ik maak eerst mijn bachelor af en ga dan een jaar reizen (waaronder Kenia).
Maar overnachten bij die traditionele stammen etc lijkt me echt heel erg vet om te doen!