Backpacken Azie en Afrika

Beste allemaal, ik ben Martin en ik heb een vraag aan jullie. Ik ben van plan om tussen mijn bachelor en master een jaar lang te gaan reizen, en dat is pas over 3 jaar, dus ik ben me nu nog vooral aan het oriënteren op de kosten en de landen die ik ga bezoeken. (Het kalenderjaar dat ik dan pas zou kunnen reizen is 2019).

Mijn plan is om naar Bangkok te vliegen en vanaf daar overland Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam te verkennen en vervolgens via Bangkok naar India te vliegen en vanaf daar naar Maleisië te vliegen en vanaf daar naar Indonesië. Over Azië wil ik ongeveer 7 maand doen. Hier schat ik 6000/7000 euro aan kwijt te zijn (incl. vliegickets). Op deze manier ben ik dan in onze winter in Thailand/Laos/Cambodja/Vietnam etc. en begin onze zomer in Maleisië/Indonesië waarmee ik de moessons heb ontweken.

Ten slotte wil ik 5 maand van Kenia naar Kaapstad reizen overland. Hierbij begin ik eind onze zomer en kom in de winter aan in Zuid-Afrika. Hierbij pak ik dan telkens ook de ideale reistijd mee. Hier verwacht ik 4000-5000 euro aan kwijt te zijn (incl. vliegtickets).

In totaal verwacht ik dus 10.000-12.000 euro kwijt te zijn. Is dit realistisch of moet ik op meer kosten rekenen?

Alvast vriendelijk bedankt voor het antwoord.