Hye!
Mijn naam is Niels en ben 21 jaar. Na vier jaartjes te hebben gestudeerd en een jaar hard te hebben gewerkt ben ik van plan er een jaartje tussenuit te gaan. Juist door alle verhalen die ik hoor lijkt het mij een fantastische uitdaging om die tijd door te brengen in Australië! Het lijkt mij vooral leuk om met iemand anders of met een groepje er een feest van te maken in Australië (zeker in het begin!), omdat ik niet echt aan het idee kan wennen om voor het eerst alleen weg te gaan en het lijkt mij vooral stukken gezelliger. Ik kan pas vanaf september…
Ik heb nog totaal geen idee hoe die reis eruit komt te zien, maar wat vast staat is dat ik het hele land wil ontdekken en dan wel op een avontuurlijke manier… het lijkt me super om eens wat die steden te zien en daar wat te feesten, maar aan de andere kant lijkt het me ook heel mooi om die outback te doorkruizen om zo nog wat van de natuur te zien. Werken is niet perse nodig, maar voor mij staan alle opties nog open.
Mocht jij al wat ideeën hebben en er ongeveer het zelfde overdenken voeg mij dan ff toe op msn of laat een berichtje achter…
MSN: [EMAIL=“niels_087@hotmail.com”]niels_087@hotmail.com
Groetjes Niels
Hey Niels,
Mijn naam is Linsey, ben 19 jaar, en net gestopt met de Hotelschool te Maastricht.
De opleiding was te zwaar, en ik heb al eerder een studie afgerond van 3 jaar, MBO.
Nu is het tijd de wereld te verkennen, even geen stress meer.
De laatste tijd heb ik veel nagedacht om naar het buitenland te vertrekken.
Ik heb me net aangemeld op wereldwijzer.nl en las jouw bericht: fantastisch!!
Kun je wat meer vertellen over je plannen? Heb je al dingen uitgezocht? Hoe wil je het aanpakken?
Ik zelf zou graag de komende maanden willen werken voor een ticket en een klein reserve voor in het buitenland.
Hoop gauw van je te horen!
Groetjes,
Linsey
Hey Linsey
Thx voor je reactie, net ff gelezen. De laatste tijd heb ik dus ook veel nagedacht om naar het buitenland te gaan en dan vooral over Australië. Om een kleine indruk van Australië te krijgen moet je ff naar deze site gaan: http://www.rondreizen.net/outback-australie.html. Een aantal van die highlights zou ik echt graag willen zien, waaronder Sydney, de outback, Fraser Island, Great Barrier Reef, Blue Mountains… Ik heb nog niet nagedacht over de volgorde van de route, hangt denk ik ook af van het klimaat. Bijv in Sydney is het nu winter en dus best koud… het liefst wil ik overal zijn waar het op dat moment het beste klimaat is. En juist terwijl ik die route afleg elke dag weer iets nieuws beleven…
Verder zou ik daar een auto willen kopen, schijnt niet duur te zijn en geeft je lekker veel vrijheid. En als de afstanden te groot worden is er altijd nog de mogelijkheid voor een binnenlandse vlucht. Het zal wel een combinatie worden van auto/trein/vliegtuig/bus.
Je kan zo´n reis via een organisatie laten regelen, bijv. www.activityinternational.nl of op eigen houtje. Via een organisatie is natuurlijk duurder, maar wel makkelijker en kans dat er meer mensen meegaan. Dus daar moet ik nog ff over nadenken.
Laat ff weten wat jou plannen zijn of gaan worden, ik ben erg benieuwd!
Groetjes, Niels