Wie kan me helpen met mn finaniële planning? De berichten die ik hier lees verontrusten me namelijk nogal.
Ik ga in november voor 3 maanden naar Argentinië (en daarna verder reizen door ZA). Aan wat voor dagbudget moet ik denken als ik goedkoop wil backpacken? (Dus incl. hostel, eten, een biertje, bussen en af en toe uitstapjes).
Ik begrijp dat je het zo duur kunt maken als je zelf wilt, maar zou ik het redden met een dagbudget van ong. 25 a 30 euro? (ik lees hier berichten over dagbudgetten van 50 eur.?!?)
Heeft verder iemand misschien ervaring met vrijwilligerswerk in Argentinië (bijv. tegen kost en inwoning). (Ik spreek al spaans en heb eerder met kinderen gewerkt in Zuid-Amerika.)
En weet verder iemand (Sorry misschien moet dit onder een nieuwe topicnaam…) of je met een enkeltje het land in komt? Ik wil nl per bus het land weer verlaten, maar dit heb ik natuurlijk nog niet geboekt.
Ik ben erg benieuwd naar (recente) tips! Alvast erg bedankt voor de reacties!
Vrijwilligerswerk heb ik gedaan met het project “un techo para mi pais”, dan ga je 3 dagen met een groep anderen bouwen aan een huis voor mensen in een achterstandswijk, echt een heel leuk en goed project. Gedurende die dagen verblijf je daar in huis en krijg je van de mensen waarvoor je het huis bouwt eten. Maar ja, dat zijn dus 3 dagen, weet niet hoelang je het wilt doen… Andere projecten tegen kost en inwoning weet ik zo snel niet…
Het dagbudget… Hmm, een beetje een normaal hostel zit rond de 40 pesos per nacht, in een dorm. Avondeten in restaurants heb je makkelijk voor 6 of 7 euro, lunchen is vaak goedkoper of hebben ze speciale acties. Bij la fábrica de pasta (of iets in die trant) op Belgrano/Independencia heb je een bord pasta met saus en alles voor 9 pesos (2 euro), echt heel lekker & goedkoop.
Ik ben eigenlijk niet zo goed met het plannen van t budget op deze manier, maar eerlijk gezegd denk ik dat 25/30 euro echt prima haalbaar is.
Als je wilt backpacken dan denk ik dat je het in het midden en noorden van Argentina wel red met die 25 euro (momenteel ruim 135 pesos). Wij bestellen hier zeer regelmatig eten (menu del día) voor rond de 15 pesos en dat zijn geen misselijke porties die je dan krijgt. Hostels zijn over het algemeen vanaf 40 pesos per nacht te boeken. De meeste kosten ben je kwijt aan de busreizen.
dat was eigenlijk alleen voor het ‘eten, slapen, biertje’-deel… Merk ik enig sarcasme en is dit een grove overschatting (ik hoop het ;p) of niet?
Heb je een beetje een indicatie of goeie tips voor me Fernando?
gr, Meike
Als je uit gaat van 40 peso per nacht voor een hostel dan geef je al 650 euro uit ongeveer en die 40 peso zal je niet altijd halen, soms zal het wezenlijk duurder zijn als er bijvoorbeeld weinig hostels zijn of geen plek. Supermarkt is ongeveer net zo duur als Nederland dus eten kost je ook iets van 600 euro.
Dan hou je nog pak hem beet 100 peso per dag over om van te leven en om van te reizen. Als je dat hebt dan zal je iedere peso om moeten draaien en zul je weinig dingen kunnen gaan doen zoals naar het voetbal gaan, naar shows gaan, gaan stappen, gaan reizen, uitstapjes maken en dergelijke.
Als je bijvoorbeeld van BA - Rosario - Mendoza - Salta - BA gaat met de bus kost je dat ongeveer 1000 peso, naar Igazu gaan kost je met de bus ongeveer 500 peso en naar Puerto Madryn of Bariloche zal ook wel zoiets kosten. Dus als je 2 of 3 tripjes maakt met de bus ben je al 2000-2500 peso van die 10000 peso kwijt
De supermarkten waar ik mijn boodschappen doe, zijn wel met de meeste produkten goedkoper dan in Nederland.
Nou kocht ik niet veel, at meestal een steak 's avonds in een restaurant voor 5 euro, maar broodjes voor 2 personen iets van 60 eurocent, quilmes bier (erg belangrijk en lekker!!!) voor ong 80 eurocent.
Sigaretten nog geen euro…
Dus over het algemeen goedkoper, zeker met deze koers.