Backpack in vliegtuig

Hallo allemaal,

ik heb alweer een vraag… Is het echt nodig je backpack in het vliegtuig in zo’n flightpack te stoppen? Of volstaat het zoveel mogelijk aansnoeren van je backpack? Of er een paar van die banden omheen te doen (net als een koffer)? Ik heb er een zonder zijvakken en zonder losse spullen aan de zij of bovenkant. De overweging waarom ik het niet zou doen is omdat je die zak ook mee moet sjouwen de rest van je trip… ik hoor graag jullie ervaringen!

groetjes Marieke

Wij gebruiken altijd vliegtuigzakken voor onze backpacks. Het voorkomt ook dat de vele riemen van je rugzak ergens aan blijven hangen. Verder krijg je in de laadkleppen van de bussen etcetera niet zo’n smerige rugzak, want daar kunnen ze behoorlijk vuil van worden. Ik draai met het weghalen van de zak 'm altijd linksom en stop 'm dan in het platte vakje boven op m’n rugzak. Het is echt maar een klein dun pakje hoor. Ook een extra beschutting tegen regen, niet?

Volgens mij zijn er ook vliegtuigmaatschappijen die teveel loshangende riempjes niet dulden.

drie punten om het wel aan te schaffen (Roberts zegt het ook al):
Beschermd je tas tegen vuil
Beschermd je tas tegen regen
Je tas is afgescherm tegen kwaadwilligen (drugs etc)

Dankjulliewel voor je reacties!
Voor de regen heb ik al wel een regenhoes. en ik heb ergens een goede tip gelezen om alles in plastic zakjes te verpakken in je tas. Dan gaat ook niet alles doorelkaar en is het gelijk beschermt tegen de regen…
Vuil maakt me niet zo veel uit, het zou me vooral gaan om het beschermen van de banden… Dat ze die niet kapot trekken.
(Drugs is natuurlijk ook wel iets om over na te denken…)
Maar ik heb begrepen dat je er geen slot op moet doen, want die gaan ze bijde douane alleen maar open / kapot maken… Je tas dan…

Zijn er ook mensen met goede of slechte ervaring met reizen zonder zo’n tas?

Yep, bijkomend voordeel is ook nog dat je maar 1 slotje hoeft te gebruiken. Vlieg je via de VS, dan kan het zijn dat je opnieuw je bagage moet inchecken. Hadden wij twee jaar geleden nl ook een keer.

Als je het vuil ziet in sommige bussen in bv Mexico maakt het je vast wel wat uit, want ik kan soms soep trekken van de vliegtuigzak…:slywink: Ook hier weer het voordeel dat niemand direct toegang tot de losse compartimenten heeft. Denk er aan dat ook groenten en fruit etcetera achter de laadklep worden geplaatst/geplet.