Ik ben nieuwsgierig wat voor soort accomodatie je als backpacker vind in Suriname.
zijn er special hostels gericht op backpackers? zijn het guesthouses? of homestays? zijn er dorm rooms of is het meer gebruikelijk dat je een eigen kamer hebt.
ik heb dus niet de bedoeling om lang op 1 plek te blijven
Ik wil Suriname door reizen.
Dus ik denk niet dat een appartement dan geschikt is voor mij?? of wel?? ( je weet het nooit)
In paramaibo zelf is dat misschien wel t geschikst/goedkoopst. ( je hebt ook wel een hostel maar of dat nu zo veel goedkoper is?zover ik weet niet zoals in veel landen waar je een kamer deelt met meer)
Maar je wilt geheel zelfstandig door Suriname gaan reizen?
Van oost naar west kan dat goed, en ook naar brownsberg nog. Verder t binnenland in is toch handiger om met een bewoner/gids zelf te doen.
Suriname is niet zo toeristisch en echt veel hostels buiten paramaribo zijn er niet , wel accomodaties waar de surinamers zelf ook overnachten als ze daar zijn. ( vaak ook gewoon hangmat ophangen onder afdakje en zelf eten meenemen). Of de eco toerismehutten in het binnenland. Of je die ook kunt boeken zonder de trip weet ik niet. Maar wellicht heeft iemand anders daar info over.
Heb je al een idee hoe en waar je heen wilt gaan in Suriname?
nee, ik heb nog geen idee.
Ik wil er zelfstanidg heen en waar nodig een gids huren of toertje boeken.
Vanuit Suriname wil ik verder door Zuid-Amerika en ik weet dus nog niet of we links of rechts af willen slaan
En we overwegen een vrijwilligersproject in Suriname,
zoals je ziet, we zijn flexibel
Suriname is nog niet klaar voor backpackers, maar het zal langzaam komen.
Qua accomodaties zijn er wat guesthouses in Paramaribo, maar voor deze doelgroep nog aan de dure kant. Succes ermee!