Een week lang verblijven in een Maasai ecocamp met traditioneel gebouwde huisjes, zonder electriciteit, maar te midden van natuur en cultuur. Dat betekent een week onthaasten, je hoofd leegmaken, wandelen, safari en 's avonds onder de sterrenhemel bij het kampvuur samen met de Maasai. Hun gezang klinkt in het donker over de savannen. Onvergetelijk!
Laat je inspireren. lhttp://www.thuisinkenia.nl
Even de site bekeken een goed verhaal maar gezien de prijzen en het feit dat er 5% naar het goede doel gaat is het een kleine rekensom die laat zien dat er bij de goedkoopste reis c.a. 100 euro naar een project gaan .
Alle geode bedoelingen ter zijde gelaten kan op deze site ook aangeven waar de rest van het geld naar toe gaat behalve aan de salarissen en administratiekosten want 6x 1445 euro = 8670 euro waarvan 35 % onkosten = 2167 + 100 geode doel maakt een total van 6400 euro of te wel 736.000 ksh voor 12 dagen = 63000 per dag voor 6 personen is dus 10.000ksh per dag per person
Een redelijk Hotelkamer kost 5000 ksh voor 2 personen en aan eten en drinken geef je per peroon lokaal ongeveer 1000 ksh ( muzungu prijs)uit
Al met al is nu de vraag behalve dat je met de gasten lokaal slaapt wat betekend goedkoop slapen want de 5000 ksh is voor een redelijke hotelkamer in de stad en een luxe buiten de grote steden.
Ik schrijf dit omdat ik persoonlijk vind dat dit forum niet bedoelt is om te adverteren maar om te adviseren en je mening te geven over bepaalde zaken in en rond Kenya en er nu diverse mensen zijn die hun safari reis via dit forum onder de aandacht willen brengen stel ik voor om voor deze mensen eeen Eigen treath te geven zodat wanneer iemand deze info nodig heeft direct kan vinden wat hij of zij zoekt alsook de priizen kan vergelijken.
Ik zie dat er op meerdere forums veel reclame gemaakt wordt. Zie de gebruikersvoorwaarden van het forum hier.
Vooral punt 10 en 15 worden hier op het Kenia Forum vaak niet gehandhaafd. Dit is eigenlijk een zaak waar de beheerder van het forum zich mee bezig zou moeten houden…
Ja, je hebt gelijk wat betreft het promoten van de reizen. Sorry daarvoor. Ik zag dat anderen het ook deden, dus heb ik het ook maar een keer gedaan.
Wat betreft de reizen moet ik je toch iets uitleggen. Als ik er rijk van wil worden, zou ik het heel anders aanpakken. Als een groep van 6 personen gaat met Nederlandse begeleiding, inclusief safari’s, maaltijden en verblijf, blijft er na alle kosten echt niet veel over. We eten een aantal keren met een gezin, maar verblijven in sfeervolle kleinschalige ecocamps die echt niet zo goedkoop zijn. Ik ben erg betrokken en idealistisch en wil vooral de bevolking helpen. Dit wilde ik toch even kwijt.
het promoten van reizen hoeft géén probleem te zijn
maar u post in uw berichten aleen een link van uw mede-eigen bedrijf
dan is het reklame maken voor uw zelf
Kan ook in Konjora