Back/Pack info?

Hallo,

Ik heb even vraagje over back packen in Thailand.
Van december tot eind februari ga ik na Thailand om te vissen.
Heb nu voor eten drinken overnachten etc. ongeveer 1300euro te besteden per maand.

Kan ik beetje rond komen met 1300euro per maand?
Kwa overnachtingen probeer ik zo goedkoop mogelijk en ben niet uit op luxe, wel is even nachtje uitgaan.

Hoor graag jullie meningen hier over, en hoop mijn vraag duidelijk te hebben omschreven.

Groeten Martin

Als backpacker kun je prima rondkomen voor 20 euro per dag. Voor dure activiteiten zoals b.v. duiken etc. zul je wel wat extra geld nodig hebben, maar met een budget van meer dan 40 euro per dag, zoals jij hebt, kun je daar heel confortabel leven!

Hey Martin,

Goed voornemen om in Thailand te vissen. Heb het een paar keer gedaan en dat was echt een top ervaring. Wij zijn onder andere in bekende vispark Bung Sam Ran geweest. Als je hier wilt overnachten kost dat meer als een regulier onderkomen, maar dan heb je wel je eigen hut met airco kamer en koelkast. Dus eten en drinken kan je koel houden. Je hoeft echter geen huisje te huren want er is ook een grote steiger waar je vanaf kan vissen, dus voor overdag is dat geen probleem. Ben je al een beetje bekend met de plekken waar je wilt vissen? 1300 euro is zeker te doen, maar let op dat je niet te luxe gaat leven. Ook uitgaan hoeft niet duur te zijn, als je gewoon normaal je drankje besteld en niet grote rondjes gaat geven omdat het goedkoop lijkt.

Wij hebben ook in privé vijvers gevist van Thaise mensen. Als je vraagt of je er mag vissen is dat vaak geen probleem. Let op doe het nooit ongevraagd. Je zult verbaasd zijn wat er allemaal uit die vijvers vandaan komt. In het Thais vragen of je ergens mag vissen: Tok Plaa Krab en als je dan je hengel laat zien snappen ze je al snel.

Veel plezier en hoop dat je een leuk verhaal voor ons achterlaat.

Gr. Rene

Misschien heb je al eens gezien maar leuke aflevering van extreme fishing in Thailand
[ame]- YouTube

Bedankt voor jullie reactie’s! :smiley:
Dan hoef ik me dus geen zorgen te maken over me maandelijkste besteding.

En ook bedankt voor de tips kwa vissen daar.
Mag je daar ook met gevlochte lijn vissen?

En leuk filmpje inderdaad!

Groetjes

Ik weet niet precies of daar regels voor zijn. Maar volgens mij maakt dat niet zoveel uit. Ik denk niet dat daar op gecontroleerd word.
Zou je voor de zekerheid hier na kunnen vragen: http://www.visreizenthailand.nl/welkom.php
Website is al heel lang in de maak maar de contactgegevens staan er wel op.
Neem aan dat die al je vragen omtrent vissen kunnen beantwoorden.
Veel plezier… En hier iemand met enige jaloezie

Hee Plof,

Let er wel op dat het van belang is WAAR je wilt vissen. Op bestemmingen als Phuket of Ko Chang ga je het niet redden voor de 20 euro die Nunu aangeeft. Op Phuket besteed je die 40 euro per dag wel ongeveer , en dan hoef je niet eens uit te gaan.

Kanchanaburi of een bestemming aan de Mekong, daar red je het wel weer makkelijk voor die 20 euro. Dan houd je plenty over om flink los te gaan.

Wanneer je zou willen zeevissen op Phuket, meld je dan bij het bord “Boat for rent” van de boten die op Rawai Beach liggen. Deze mannen zijn bijna opgegroeid op zee, kennen alle plekken waar je op welke vis dan ook zou willen vissen.

Hans.