Baan als leerkracht Thailand

Hallo

Heeft er iemand enig zicht op hoe de crisis het banenaanbod op internationale scholen/prive scholen/bi langual scholen beinvloed?
Zijn er minder leerkrachten daar nodig? Merken jullie een terugloop van lln?

vast bedankt

ralf

ik kreeg vandaag net een mailtje van een kennis, die in Januarie gesolliciteerd had op een internationale school in Bangkok (Dutch Stream). Hij kreeg afgelopen week pas bericht dat hij als enige uitverkoren was om daar te komen werken, MAAR vanwege het vertrek van veel Nederlandse leerlingen werd de aanstelling toch nog even uitgeschoven.

Waarom de Nederlandse leerlingen weggegaan zijn werd er niet bij verteld, maar dat om van alles zijn.

Indien je niet alleen op een nederlandse school wilt werken , en je hebt alle papieren dan kun je wel terecht bijvoorbeeld in chiangmai hier worden vaak leerkrachten gezocht, kijk maar op internationale scholen chiangmai dan zul je zeker wat vinden, de duitse schol verliest veel leerkrachten op moment en zoekt, maar het is een cristelijke school.

Hey,

Ik zou heel graag engelse les willen gaan geven in Thailand. Nu ben ik me aan het orienteren maar hoor veel verschillende verhalen. Dat je juist wel alles vanuit nederland moet regelen, of juist niet. En welke diploma’s kan je nou het beste hebben? Ik hoop dat iemand die al les geeft of heeft gegeven mij een beetje opweg kan helpen!
Alvast bedankt!!
Vriendelijke liefs, Meis

Hoi Meis,
nou ik wil dus ook naar thailand en om daar te mogen werken is leraar engels volgens mij de enige optie of je moet een bedrijf kennen die je daar tewerk wil stellen.
Ik weet niet of je papieren hebt maar het schijnt dat met TEFL je aan de slag kunt als leraar engels en die cursus kun je daar goed doen in 4 of 5 weken, ff google gebruiken.
Nog een site waar je ff kunt kijken en die ook visa regelen,
http://www.prolanguage.co.th/index.html

hoop dat je hier iets aan hebt en anders vraag maar

Een graad (Bachelor of Drs) is ook vereist.

De beste plaats voor informatie over lesgeven in Thailand: http://www.ajarn.com/.