Hoi allemaal,
Deze zomer ga ik naar een universiteit in Cordoba met een vriendin. We vliegen op BA, waar we 10 dagen voordat we in Cordoba verwacht worden aankomen.
We willen dan graag vanuit BA met de bus naar Iguazu en vanuit Iguazu met de bus naar Cordoba. Hoeveel tijd moet je voor die beide trajecten ong uittrekken?
We willen namelijk in BA ook eerst een paar dagen blijven en in Iguazu ook een paar dagen, halen we dit in 10 dagen? En hebben we misschien nog tijd om onderweg nog iets anders te bezoeken?
Dankjewel!
Ik heb vorig jaar hetzelfde traject afgelegd met de bus:
Buenos Aires -> Puerto de Iguazu = 17 uur.
Mijn bus vertrok 's avonds van Retiro busstation Bs. As. en ik kwam de volgende dag rond het middag uur aan in Puerto de Iguazu
Website van de busmaatschappij waar ik had geboekt:
http://www.tigreiguazu.com.ar/
Vanuit Puerto de Iguazu met de bus naar Cordoba -> +/- 22 uur
Mijn bus vertrok omstreeks 12:00 vanuit Puerto Iguazu en de volgende morgen omstreeks 10:00 kwam ik aan in Cordoba.
10 dagen is voldoende om Buenos Aires een paar dagen te verkennen en vervolgens nog een paar dagen in Puerto de Iguazu door te brengen alvorens af te reizen naar Cordoba.
Hola SusieQ,
Ja, die twee trajecten zijn inderdaad goed te doen in 10 dagen, maar je krijgt wel eelt op je zitvlak van twee hele lange busreizen. Het traject Iguazú - Córdoba is nu ook met Andes (www.andesonline.com.ar) te vliegen zonder eerst over Buenos Aires te hoeven, echter zij vliegen via Salta…
Als je in Córdoba zit geef dan een keer een seintje, kunnen we elkaar een keertje treffen (stuur maar een privé-bericht). Wij wonen zo’n 50 kilometer buiten Córdoba stad, in de sierras en vinden het altijd leuk landgenoten te ontmoeten alhier.
groet,
Jan