Azie

(origineel bericht op be-more.nl)

Azie

Lieve allemaal,

Daar zit ik dan, misschien qua afstand nog wel verder van huis, maar voor mijn gevoel veel dichterbij. Wat zijn de afgelopen 2 weken gaaf geweest en ook verwarrend. Van extreme armoede en problemen zien naar de toerist uithangen. Daar heb ik het een paar dagen best wel lastig mee gehad. Maar gelukkig was Marije daar op het vliegveld in Bangkok, dus de start was fantastisch! We hebben superdingen gedaan, van massages en kookcursus tot scooter rijden en met hoogtepunt (letterlijk) toch wel olifant rijden. Een week later zit ik nog onder de schaafwondjes en trekt de afdruk van de slagtand op mijn been steeds meer weg, maar het was het waard! :slight_smile:
Marije is afgelopen dinsdag op de nachtbus naar Bangkok teruggegaan en ik pak straks de nachtbus naar Laos om de andere meiden te meeten. Eerst nog even 18 uur in een bus overleven, maar ik heb goede hoop dat dat wel losloopt ;).
Vervolgens blijft het genieten in Azie dan nog wel even doorgaan denk ik :). Ook hier vind ik het geweldig om te zijn en het is weer een stukje makkelijker met supermarkten, WiFi en goedlopende dingen;). Het is weer zo’n andere cultuur dan ik tot nu toe heb meegemaakt. De mensen, de omgeving en de temperatuur zijn allemaal facetten die het mogelijk maken dat ik het hier wel een tijdje uithou ;). Maar tegelijkertijd ben ik juist ook erg blij dat ik ook naar Afrika ben geweest. Jaren geleden sloot ik Afrika al in mijn hart en dat is met deze ervaring alleen maar versterkt. Ik ben dan ook hartstikke blij dat ik me een tijdje in verschillende culturen kan onderdompelen. Ik ben van plan om er nog een hele mooie 1,5 maand van te maken!

Liefs

(origineel bericht op be-more.nl)