Azië souvenirs

Hello!

Ik ga binnenkort voor 3 maanden rondreizen door Azie (Thailand, Laos, Vietnam en Cambodja). Nu wil ik eigenlijk als blijvende herinnering (naast natuurlijk mijn foto’s) wat originele souvenirs meenemen.

Natuurlijk heb je van elk land de authentieke dingen (erg mooi maar vaak groot/zwaar of niet makkelijk mee te nemen) en ook de standaard prullaria.

Ideeën die ik al heb gehoord zijn een vlag van elk land/provincie/stad op mijn backpack naaien of glazen bolletjes vullen met zand uit elk land.

Iemand nog andere originele ideeën hierbij? Belangrijk is dat het makkelijk mee te nemen moet zijn.

Alvast bedankt voor de reacties!

Gr. Rick

Vietnam hoed!

Hallo,

Ja wij zijn ook niet origineel ik heb van elk land de vlaggetje op mijn backpack.
Verder hebben wij veel naar huis gestuurd met de post zoals boedha’s en andere beeldjes.
Verder ook een Mahjong spel naar NL gestuurd dat was iets wat we graag wilde hebben en veel goedkoper is om hier in Azie te kopen.

gr van Moira

Oh, wow! Heb je een foto van je backpack?

Hallo,

Nee die heb ik nooit gemaakt maar zoveel vlaggetjes heb ik nou ook weer niet. Daarnaast moet ik er een aantal opnieuw opzetten die zijn er afgevallen. Ik ben in veel landen meerdere keren geweest.

In veel landen heb ik dingen als kettinkjes, armbandjes en soms oorbellen gekocht als souvenier. Sommige heb ik alleen onderweg gedragen (type veel voor een euro), de bijzondere draag ik ook thuis. Gebruiksvoorwerpen als schaaltjes en kommetjes doen het ook goed bij mij. Ook dat zijn dingen die weinig plek innemen en die je thuis ook gebruikt. Leuk ook als je thuis gerechten maakt van een streek, dit te combineren met servies van die streek.

(Sorry Rick, wellicht zijn deze suggesties meer geschikt voor een vrouw dan voor jou :wink: )