Azië, Australië, Nieuw-Zeeland vanaf september

Hallo,

Over een kleine 3 maanden (het aftellen kan beginnen!) vlieg ik naar Indonesie om daar mijn backpack trip te beginnen. Ik zou alvast eens willen kijken of er hier nog mensen zijn die in de zelfde periode ook die kant op gaan.

Hoewel ik het fijn vind om vooral niet te veel te plannen, heb ik toch alvast een globale route uitgestippeld. Dit om beter een budget te bepalen en mij hieraan te houden. Ik wil zo low-budget mogelijk reizen om zo meer ruimte over te houden voor vette activiteiten!

Mijn route ziet er ongeveer als volgt uit:

4 sept Amsterdam - Jakarta

1 maand Indonesie, Java, Bali en eventueel Gili eilanden en Lombok

30 sept Bali - Darwin

1 maand Australie: vanaf Darwin door e outback naar Adelaide, met de trein naar Sydney en dan nog een stukje via de oostkust omhoog

1 maand Nieuw-Zeeland: vooral zuider eiland + Auckland’

2-3 weken Maleisisch Borneo (Sepilok & Kota Kinabalu)

2-4 weken Filipijnen of Vietnam (hier moet ik nog tussen kiezen)

3-4 weken Cambodja

3-4 weken Zuid-Thailand

Even iets over mezelf, ik ben 24 en heb al enige ervaring met backpacken en alleen reizen. Ik reis dus vooral low-budget. Ik houd van wandelen en ben van plan om een aantal mooie hikes te gaan maken. Verder zou ik graag willen surfen/snorkelen/skydiven/kajakken, dat soort activiteiten. Voor de rest doe ik het graag rustig aan, ik hoef niet per sé alle toeristische highlights van een stad te zien. Ik vind het vooral leuk om een beetje rond te wandelen, lekker te eten en gewoon de mensen en het leven van die plek te ervaren. Een dagje aan het strand met een boekje vind ik ook niet verkeerd en af en toe een drankje moet ook kunnen (maar ik ga zeker niet op reis om te feesten!)

Ik ben benieuwd of er iemand in de buurt is die het leuk vindt om ergens te meeten of een stukje mee te reizen.
Laat maar horen!

Moniek