Voor diegene die ayahuasca niet kennen eventjes een link =>
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ayahuasca
<=
Zo, ik zou dus graag een reisje maken naar Zuid-Amerika om daar een ‘echt’ ayahuasca ritueel mee te maken.
Ik weet niet goed hoe ik hieraan moet beginnen, hiermee bedoel ik dan dat het denk ik niet zo makkelijk is om in contact te komen met afgelegen stammen die deze rituelen nog doen.
Mijn vraag, als er hier mensen zijn die dit al gedaan hebben en me enkele goede tips kunnen geven, willen meegaan,…,…,…
Ben natuurlijk ook van plan rond te trekken en iets van het land zelf te zien, maar dit even ter zijde… (:
Hé Joachim,
Lijkt me een tof idee om in Zuid-Amerika zo’n ritueel zelf te ervaren. Ben je er alleen wel van bewust dat het een hallicunerend middel is. Deze middelen kunnen al een heftige (en soms onprettige) werking op je hebben in je eigen natuurlijke omgeving (thuis). Zo’n effect in een vreemde omgeving lijkt me wel heel gewaagd.
Heb je ervaring met psychidelische middelen? Anders moet je goed nadenken over waar je aan begint. Ik studeer verslavingskunde, en in mijn drugsencyclopedie staat het volgende:
-Ayahuasca is een bruinrood drankje dat erg bitter smaakt. Binnen 20 tot 60 minuten worden de eerste effecten gevoeld. Afhankelijk van de dosering duurt de ervaring 2 tot 6 uur. Men ziet felgekleurde caleidoscopische geometrische structuren en beleeft droomachtige visioenen. Een bijnaam van ayahuasca is ‘la purga’, omdat de roes meestal gepaard gaat met intense misselijkheid, braken en diarree. Sommigen ervaren dit als lichamelijk en geestelijk reinigend.
Ja, daar sta je dan, midden in de jungle met je volgescheten broek. :frown:
De hallucinerende werking van het goedje lijkt me wel fascinerend. Maar mij niet gezien om dat daar in de jungle te gaan uittesten. Snappie?
Ik hoop dat je eruit komt.
Groeten van Tom
Ik heb idd al ervaring met psychedelische middelen.
Heb ondertussen al 2x ayahuasca gedaan, vind het steeds overweldigend wat dit drankje met je kan doen…
Dus, ja ik weet waar ik aan begin en het lijkt me juist geweldig om dit mogen mee te maken in een oerwoud met mensen die nog leven zoals we gemaakt zijn te leven
Ik ben in Iquitos- Peru geweest, heb ik een paar belgishe vrienden, die daar wonen… ik kom zelf vauit de hoodfstad, maar ik ik gehoord dat met Ayahuasca je word naar de verleden tijd overgebracht, ook kun je over de toekomst hallucineren… in mjn culture, werd gebruik tijdens ritueel, om te voorstellen onze spiritueel Cosmo wereld, er word sinds pre Inca cultures gebuik, tot de Shamanism… een goede Shaman kun je beste gids zijn.
Je mag me altijd het adres,email,…(gegevens) van jouw en je belgische vrienden bezorgen. Dan kan ik op m’n gemakje bekijken hoe ik de reis zou plannen, want voor dit jaar zal het niet meer zijn.
Hé Joachim,
Ik ga een trip (geen hallucinerende :hihi:) maken door Zuid-Amerika. Ik zou dan in Chili willen starten. En dan van Bolivia naar Peru, om in Ecuador te eindigen. Ik wil rond februari 2010 starten. Dus zal dan ongeveer in april Peru aandoen. Lijkt me een uitdaging om zo’n ritueel van dichtbij mee te maken. Ik ben er niet voor in om zelf aan de Ayahuasca te gaan, maar zou wel met je mee willen gaan om je te steunen, en het ritueel van dichtbij mee willen maken.
Als mijn plannen enigszins synchroon lopen met die van jou, en het lijkt je wel tof, laat me dan wat weten.
Laters!
Groeten van Tom