autoverhuur

Wij gaan in april 3 weken naar Brazilie. We willen een auto huren.
We rijden van sao Paulo naar Santos, Paranaqua en Florianopolis. En de rit weer terug

Zijn er mensen met tips over

Welke huur organisatie
Rijbewijs
Kosten
De snelwegen die wel of niet dienen te nemen
etc

Frans van loon

1 van de gekendste verhuurders in Brazilië is Localiza, je vindt ze oa. in de meeste internationale luchthavens.

Als je een auto huurt probeer dan in een lus te rijden zodat je je wagen terug kunt afleveren waar je hem ophaalde (en aldus belangrijke terugvoerkosten kunt vermijden)

Zorg voor een gps !
Je kan hem bij verschillende autoverhuurders mee huren OF installeer een gps-navigatie programma op je smartphone (er zijn programmas van Tomtom, Here maps, Maps me, Sygic, allen hebben een ernstige Braziliaanse cartografie dezer dagen)

Je Europees rijbewijs is hier geldig (géén nood meer aan een Internationaal Rijbewijs voor Brazilië)

Snelwegen met tol zijn over het algemeen in behoorlijk betere conditie dan de ‘gratis’ wegen.

Ik wens jullie een aangename reis toe :zon02:

Check this out, Frans en Georgette. http://www.braziltours.nl/selfdrives/ en/of http://www.braziltours.nl/autohuur/ en gaan…

Om opzoekingswerk te vermijden :

de site van Localiza (in het Engels)
waar je zelf rechtstreeks (dus zonder omwegen die commissie meesnoepen) aan de meest voordelige tarieven kunt reserveren
op deze pagina heb je gelijk het overzicht van welke wagens zij ter beschikking hebben

Ik heb in november bij zowel Sunny Cars (Nederlandse site) als bij Localiza (via een reisbureau) een auto gehuurd. Bij het autoverhuurbedrijf via Sunny Cars was het geen probleem het BSN-nummer in de onderste balk af te plakken. Wees voorbereid op het volgende:
Hou er rekening mee dat Localiza een kopie van je paspoort maakt en het verboden is het BSN nummer in de onderste balk af te plakken.
Localiza beweert dat zij alles verwijderen na afloop van de huurperiode, maar dit klopt niet. Ik kreeg namelijk ook problemen, omdat mijn rijbewijsnummer niet correspondeerde met dat wat zij in het systeem hadden staan van twee jaar geleden. Ook de App kopie ID werd niet geaccepteerd. Elke vestiging van Localiza kan bij de scans van je paspoort en dat is fijn met de huidige paspoortfraude. Ik kreeg een auto mee met schade, maar dit stond nergens genoteerd. Ik moest maar aannemen dat zij dat bijhielden. Wij hebben uiteindelijk zelf foto’s genomen van de schade. De naam van de tweede bestuurder stond verkeerd op het huurcontract. Ik mocht het huurcontract niet eens even doorlezen en kreeg een Engelstalige versie waarvan wij pas later zagen dat die niet correspondeerde met de Portugese. Het was erg vervelend alles alleen te moeten rijden. Bij het inleveren van de auto gingen ze in eerste instantie niet akkoord, omdat de auto te smerig was van buiten. We hadden de auto nog laten wassen, maar omdat het zo regende en de wegen bezaaid met zand en rood gruis waren was het een onmogelijke opgave. Twee jaar geleden zat er ook de enige ruis op het huren van een auto. Bij terugkomst bleek het verhuurkantoor gesloten (dit was van te voren niet verteld) en moesten we de auto elders inleveren. Helaas waren we iets te laat en wilde men in eerste instantie een dag extra berekenen. Later in het gesprek zagen zij ook wel het absurde er van in en zijn wij netjes gecompenseerd, mede doordat we onze bus mistten waarvoor wij al een kaartje hadden gekocht.

Hmmm, goed om weten van dit soort toestanden met Localiza …

Dankje voor jouw input Ponte :chin:

Indien je een auto met schade zou mee krijgen moet dat gewoon vermeld worden op je afhaalbon, zoniet dreig je maar gewoon om de reservatie te annuleren !

En om niet met gebonden handen te staan is het goed om pas af te tekenen voor ontvangst NA dat je de toestand van het voertuig in kwestie zag (zei gaan dat bij jou trouwens ook doen als je de wagen terug binnen brengt) en gelijk ook het benzine-peil controleert.