Autorondreis Turkije - tips!

Samen met mijn vriendin en zoontje van een (in de zomer 4 maanden oud) willen we komende zomer met een VW camper door Turkije gaan toeren. Ons idee is om hier in totaal zo’n 5 tot 6 weken voor uit te trekken.

Heeft iemand ervaring met een dergelijke onderneming?
Wat moeten we zeker zien?
Wat niet?

Groet! Emiel

Hallo Emiel,

Wij hebben al heel wat rondgereisd door Turkije met de auto en er zijn ontzettend veel mooie gebieden in Turkije. Elk gebied is weer uniek. Hieronder wat tips:

• de westkust van Cannakale naar Izmir (zie ook tips voor routes voorin de Lonely Planet). Veel verschillende dingen te zien: de loopgraven van Cannakkale en verder naar het zuiden klassieke ruïnes, Efeze etc.
  • de zuidkust van Efeze door naar Antalya. Geen eenvoudige route maar wel heel mooi en emooie stranden.
  • de Zwarte Zeekust van Sinop naar Georgië: heel mooi als je graag in de bergen wandelt maar wel voor de gevorderde Turkije toerist. Je moet minstens wat Turks spreken als je op eigen houtje gaat en accepteren dat niet alles altijd gebeurt op het tijdstip of de dag dat je het had gepland. Wel heel mooi!

Ik ben nog niet in het oosten geweest. Dat ga ik later dit jaar ontdekken maar bovenstaande zijn mijn favorieten. Heel veel plezier!