Autorit van J burg naar Durban

Tijdens de WK volgen we het Ned Elftal van J burg naar Durban.
We willen deze 600 km afleggen in een huur auto.
Is dit een beetje te doen,wat kunnen we onderweg verwachten en waar moeten we rekening mee houden.
Zijn er onderweg nog bezienswaardigheden die de moeite van het bekijken waard zijn.

Hoi,

Heb in 2004 deze rit gedaan, toen nog in ons oude rammel-bakkie :zon02: (inmiddels 13 jaar oud en bijna 300.000 km op de teller).

Je zult merken dat het prima rijden is op de snelwegen: groot en ruim opgezet met bij de tankstations een winkeltje en vaak ook een fast-food eetgelegenheid.

Wanneer je rond 07:00 gaat rijden dan moet je ervan uitgaan dat je in de middag (afhankelijk van je snelheid etc.) op de plaats van je bestemming bent. Dit omdat je een aantal Toll-plaza’s hebt (waar je tol moet betalen), en je onderweg ook min. 2 keer wilt stoppen om even te rusten, en te lunchen.

Tussen Harrissmith en Howick heb je fraaie uitzichten over de Drakensbergen.

Ga zelf ook naar Nederland-Denemarken, en heb nog iets anders zeer interessants waardoor ik veel wedstrijden ga zien. Persoonlijk hoop ik dat Oranje als 2e eindig in zijn poule zodat ik de wedstrijden in Pretoria (2e ronde) en die daarna in Jo’burg spelen. Dan kan ik weer makkelijk gaan kijken. Wel moeten we dan dus winnen… !

Groetjes uit de bush, en alvast veel plezier met jullie voorbereidingen. Houd er rekening mee dat het winter is hier en met name Jo’burg (1800 meter hoogte) kan erg fris zijn. Fleecetruien en mutsen mee.

Corné.
Amukela Game Lodge.
www.amukela.com

Wij hebben deze rit(andersom) afgelopen jaar gedaan is perfect te doen.genoeg tankstations en hele goede wegen(wat je misschien niet zou verwachten)Tolgeld praat je echt over centen en in het duurste geval iets van bijna 2 euro omgerekend.lekker en goedkoop eten bij De Spurs.
Is echt aan te raden want het is een hele mooie rit.
Succes en goede reis.
Gr.Simpele

Hoi Simpele,

Het is idd een mooie en goed te rijden route. Met goede wegen :slight_smile: Waarom had je anders verwacht?

Als het helder is heb je ook prachtige uitzichten op de Drakensbergen!

Groetjes uit de bush,

Corné.
Amukela Game Lodge.
www.amukela.com

Zelf ben ik ook gedurende het WK in Zuid-Afrika: ik ga naar de wedstrijd van Oranje in Johannesburg, Kaapstad en daarna de achtste finale in Durban of Pretoria. Ik ben eigenlijk op zoek naar mensen, die tussendoor ook nog wat willen rondreizen…

Laat het maar even weten als je geinteresseerd bent! Ik ben al eerder in SA geweest, maar samen reizen blijft interessanter dan alleen.

Groet,
Gerard

Alleen rond Joburg is het gevaarlijk! Eenmaal Heidelberg gepasseerd wordt het beter. Hoe ik dat weet? Ik woon in Z.Afrika. Bij de stad Warden wordt het Austosnelweg 2 baans en kom je in de bergen. Eenmaal Harismith gepasseerd wordt het veel interasant. Kwazulu-Natal is het veel groener. Maar veel is er niet te zien, behalve de Drakensbergen aan je rechte kant bij de afslag Bergville/Clensoe. Dan is het nog 250 km naar Pietermaritzburg. Dat is n stad van 1.100.000 inwoners. Dan naar Durban. Dat is de hele reis.

De autorit Jo’burg-Durban (voor degene die het nog moeten doen), tussen Ermelo en Volksrust hadden wij veel vertraging ivm wegwerkzaamheden. Op zeker 5 verschillende plaatsen is 1 baan afgesloten waardoor je tot 20 minuten vertraging per stop kunt oplopen.

In Johannesburg gingen we zaterdag en zondag (finale-dag) naar het Nelson Mandela square in Sandton, dit kwam als zeer veilig over. Wat me ook opviel was dat we in het centrum van Jo’burg op diverse plaatsen Oranje-supporters zagen lopen. Gevaarlijk is dus een relatief begrip.

Groetjes uit de bush,

Corné.
Amukela Game Lodge.
www.amukela.com

“gevaarlijk” ja, niet echt hoor. Wij zijn regelmatig in Sandton, Mandela square etc. of Melose Arch. Reuze gezellig altijd daar, even lekker shoppen, eten of zo of gewoon met gasten rondkijken.

Naar Apartheids Museum of Gold reef city theme park.

:dag: