Wij zoeken een kleine 4 wheel drive ( suzuki /Kia of iets dergelijks.)
uiteraard met automaat en airco. Uiterlijk/leeftijd niet echt belangrijk, technisch wel ( bandjes en zo )
aanbiedingen of tips mogen naar r.milde@gmail.com
Hertz aan airport rd verkoopt nu twee Wranglers uit 2003 met 55K op de teller voor US$ 5500.
Inderdaad vanaf de airport staan er langs de weg diverse auto’s te koop. Let wel op want zijn ex- huurauto’s.
Aan de franse kant zijn diverse kleine garages, maar neem dan wel iemand met verstand mee van auto’s. Check ook Alpha cars, zij weten misschien ook nog een adresje. Zij zitten vlak bij hertz.
Via via vind je ook autootjes, laat overal vallen dat je er een zoekt. Gaan rond deze tijd ook nog wel eens mensen weg uit St. Maarten die hun auto snel kwijt willen.
groetjes en succes!
Wat ik hoor is dat huurauto’s beter onderhouden worden dan de gemiddelde auto op het eiland, heb jij hier andere ervaringen mee?
Dank voor de reacties. Ik heb de Jeeps op airport road bekeken. Dat zijn wel erg afgeragde dingen. Veel aan kapot, gescheurde bekleding en kap en nog nauwelijks banden. Zoiets wat betreft model zoek ik wel maar in een iets betere staat. Maar ik blijf zoeken…en zal vast vinden
Mijn ervaring is dat huurauto’s inderdaad afgeragd worden en vervolgens worden de ergste als eerste verkocht. Super als je monteur bent, maar voor een leek een ramp. Sommige gaan er beter mee om, maar de meeste huur auto’s worden vaak kapot teruggebracht door huurders en op een gegeven moment gaan ze dan de deur uit, kost teveel. Worden wel beter onderhouden, maar valt vaak niet tegenop te repareren…
Mooiste zou zij als je tweede hands kan overnemen van iemand die het eiland verlaat ofzo. Denk dat die vaker ook in de krant staan. Op het eiland is het echter een goed idee iemand mee te nemen die er verstand van heeft, just in case. Veel aanbod.
Oud barrel is erg aan te raden, hoorde laatst dat nieuwere auto’s vaker gestript worden voor onderdelen. schijnt vaker voor te komen de laatste tijd.
Succes ermee in ieder geval! Mocht ik iets horen dan laat ik het weten.
groetjes
Dank je wel BVI-tje,
Mocht je wat horen van iemand die het eiland verlaat dan graag want dat is volgens mij de beste optie. Dikke dure auto;s is redelijk kansloos op dit eiland. Je kunt toch nergens harden dan 50 km/uur , die grote dingen kun je nauwelijks kwijt en anders raak je hem wel onbedoeld kwijt. Ben je al langer op het eiland en aan het werk hier ? Wij zijn er nu 3 weken, is wel erg wennen maar heeft ook avontuurlijke kanten en voordelen t.o.v. de huidige cultuur in Nederland. Groeten, Ron
Hoi Ron,
de auto waarvan ik dacht dat ie misschien vrij kwam is helaas een bedrijfsauto en gaat naar een opvolger. Als ik iets hoor laat ik het zeker weten! Succes daar in ieder geval!
Leven is inderdaad heel anders he? Wij zijn 13 mei teruggekomen van vakantie op SXM, nu druk aan het verhuizen richting Caribbean… Risico van eenmaal daar gewoond hebben…blijft trekken. Konden heel moeilijk tot bijna niet meer wennen in NL.
Wie weet to op SXM? Zullen we nu vaker zijn ![]()
Groetjes,
Jacqueline
Ron, bij die Hummer en Harley dealer richting Port de Plaissance staat een Wrangler voor 5K te koop. Heb hem niet van dichtbij gezien.