Auto huren / lenen

Hoi allemaal,

Dinsdag 26 nov vertrek ik voor 3 weken naar St. Maarten, is er hier iemand die voor deze periode een auto overheeft of weet waar ik goedkoop een auto kan huren ?
Ben 30 jaar en 10 jaar in bezit van rijbewijs.

MvG,
Paulien

Heb je een auto gehuurd in die periode? wij gaan binnenkort ook onze zoon bezoeken daar en willen dan ook een auto huren. Waar kan dat en wie heeft goede ervaringen?

Je kan van alles huren, van een Hyundai i10 tot een Hummer.

Op het vliegveld hebben alle grote rental companies een standje, ze staan naast elkaar bij de uitgang. Ze brengen je dan met een shuttle bus naar hun kantoor. Je kan ook rentals vinden op het Franse deel, die zijn soms een stuk goedkoper ondanks de ongunstige koers. Wellicht wil je dat wel van tevoren via internet (of jullie kind) regelen, zodat ze de auto komen brengen. Franse rentals hebben bij mijn weten geen shuttle service.

Kijk wel even goed rond, ik heb laatst bij de rentals op het vliegveld een marktonderzoekje gedaan omdat mijn ouders langskwamen en ben geschrokken: voor een corolla betaalde je bij de ene rental company ruim $100 meer per week dan bij een andere.

Waar je ook op moet letten is de prijs per dag en de prijs per week, de verschillende verzekeringen die worden aangeboden en wat daaronder valt. ‘Loss and damage’ is duurder dan alleen ‘third party’. Let ook op het eigen risico (‘deductible’), dat varieert van 0 (dan is de verzekering uiteraard wat duurder) tot $800. Ik heb zelfs een deductible van $1500 gezien voor een auto die ik voor $1500 niet eens zou kopen.

Veel rentals hebben Franse platen, Nederlandse platen hebben allemaal een ‘R’ erin en zijn herkenbaar als rentals. Dat is een nadeel, die worden gemiddeld wat vaker opengebroken.

heel erg bedankt voor deze (snelle!!) reactie
Groetjes

ik heb een auto gehuurd bij USAVE in simpsonbay, als je vraagt naar Paulette kan zei misschien wel wat voor je regelen. Ik had een auto voor 110 dollar per week !!!
Zeg maar dat je door mij, paulien gestuurd bent en misschien herinnerd ze me nog ?!
Ik heb ondertussen een auto gekocht, dus ben van “het probleem” af

bedankt voor weer een snelle reactie!

Oh ja, ze zijn er hier ook erg goed in om je het gevoel te geven dat je een werelddeal hebt :wink:

Bedankt voor de reactie.:dag: