Autohuur Thailand

Hallo,
Wij willen van eind dec. tot half januari voor 3 weken naar Thailand. Vanuit (natuurlijk) Bangkok eerst naar het noorden en daarna via Koh Chang terug naar Bangkok. Is het verstandig om alvast via internet een reservering te maken voor een huurauto en zo ja via welke organisatie? Of misschien vliegtickets en huurauto ineen regelen?
Alvast bedankt voor je antwoord!
Groetjes Wendy

hallo.

als je een auto wil huren dan zou ik dat zeker doen bij en goed verhuur bedrijf zoals Hertz, Auto europe.
je kan de verhuurders hier in nedeland bellen en hun gaan kijken of de auto naar keuze beschikbaar is in thailand voor die periode.

ook kan je via een reisbureau je ticket en huurauto regelen, de zogenaamde fly and drive, je haalt de auto gelijk op bij aankomst of een paar dagen later bij een ophaalpunt.
persoonlijk zou ik de auto ophalen bij het int airport want je kan vanuit daar de grote weg op enzo.

als je een extra chaufeurs hebt ( jezelf en een ander ) moet je die bij laten schrijven in het verhuur kontrakt.
bij Hertz is dit kosteloos maar sommige vragen er een vergoeding voor.
koop je eigenrisico af mocht er iets gebeuren.
vraag of ze evt een gps navigatie hebben niet noodzakelijk maar wel makkelijk.
een internationaal rijbewijs is verplicht bij de huur van een voertuig ongeacht wat, kost ongeveer 18 euro bij de anwb plus 1 pasfoto.
voor de huur moet je ook een creditcard hebben op de naam van de huurder.

reserveer je auto hier in nederland voor die tijd.

veel succes.:chin:

Als je denkt dat je de wagen elke dag nodig hebt dan is het huren.
Maar anders is het toch ook handig om voor de dagen dat je een wagen/minibus, nodig hebt die te huren met driver.
Ik weet niet of je hier al veel bent geweest…
maar het is zomaar niet juist… aan de andere kant van de baan rijden en klaar is kees…
Het is ook zo , word je betrokken in een accident…
je weet waar het begint …maar…voor de rest is het ECHTE hoofdpijn.
Als je een auto huurt …doe het bij een grote firma…en zie dat de verzekering die je afsluit ook “bail” voorschiet.
Opletten zelfs hier …rijbewijs niet in orde, smsen achter het stuur, dronken…geen gordel…dan ook niets van de verzekering!!
prettige vakantie
zon 35 graden

Gewoon zoals Luuk zegt, wagen met chauffeur huren, kan ook voor meerdere dagen, zal dat 2500 baht per dag kosten ?

Hallo Wendy,wij hebben begin dit jaar precies hetzelfde gedaan als jullie,in Chang Mai zijn we naar een TAT buro geweest en hebben daar voor 10 dagen een auto gehuurd ,we hadden dus niks gereserveerd van te voren,het is prima bevallen,nette service en we waren omgerekend 11 euro per dag kwijt,ze kunnen daar ook je tickets voor je regelen,is ook voor ons gedaan

Hallo,
Bedankt voor jullie reacties. We gaan waarschijnlijk toch zelf rijden omdat mijn vriend veel ervaring heeft en ook al eens vaker links gereden heeft. Wellicht inderdaad op het vliegveld even kijken of wellicht vind ik nog iets via internet. Wat is een TAT buro eigenlijk? Thanks!
Groet Wendy

TAT=
Tourism Authority of Thailand een soort van vvv dus:wink:

Even voor de duidelijkheid: TAT bureaus geven alleen maar informatie, maar boeken of verhuren niets.
Ieder reisbureau heeft verplicht een TAT license, maar is geen TAT. En deze bureaus bieden excursies, autohuur, etc. aan.

De TAT is inderdaad een soort van VVV, maar boekt en regelt of verhuurt dus niets.

Wij huren altijd een auto via Budget:

http://www.budget.co.th/

Zal zeker niet de goedkoopste zijn, maar is betrouwbaar en wij hebben goede ervaringen met Budget. Vaak is het voordeliger om via een reisorganisatie te boeken dan via de verhuurder zelf, je zou eens kunnen kijken op de websites van bijvoorbeeld Kuoni of Green Wood Travel.

Ik heb een website gevonden van Holiday Cars (Nederlands bedrijf) waar je een auto voor 3 weken kan huren voor 670 euro incl. alle mogelijke verzekeringen incl. navigatiesysteem. Wel geen 11 euro per dag maar ziet er prima uit. Kijk ondertussen nog ff verder maar ga liever voor zekerheid en aangezien we met de feestdagen gaan is het wellicht toch handiger om al vooraf iets te reserveren…

Ik en mijn vriendin gaan 17 jan 2010 naar bangkok en willen daar een auto huren en afleveren zo dicht mogelijk bij de grens van malysia is dat mogelijk??