Autohuur Noord Sulawesi

Wie heeft er wel eens een auto gehuurd in Manado ?
Ik ga in augustus 4 weken naar N-Sulawesi, 2 weken rondreizen en 2 weken duiken vanaf Bangka.
De bedoeling is om zelf met een auto een beetje rond te toeren, wie heeft er wel eens een auto gehuurd in Manado ?
En wat moet ik beslist zien als ik daar ben ?
Ben benieuwd naar jullie ervaringen/tips.

:dag:

Ik heb er geen auto gehuurd, maar als je in Monado bent moet je zeker naar het natuurreservaat (Tankoko) gaan waar je het kleinste aapje ter wereld vind (tarsier) en de zwarte makaak. Auto huren zou ik niet durven, iedereen die de politie omkoopt kan een rijbewijs krijgen zonder een les gehad te hebben (volgens het personeel in het hotel) en dat is ook wel te merken. Een taxi met chauffeur en gids huren kost bijna niets, dat is wat mij betreft wat relaxer. Ook de graven in de rotsen en grotten zijn zeker de moeite waard.

Hallo Globetrotter62,

Dank je voor je reaktie.
Het Tangkoko staat al op de lijst van “te bezoeken”.
Wat bedoel je met: de graven in de rotsen?

:slapen: Ja, ik was een beetje te enthousiast, die graven zijn wel in Sulawesie maar niet in het noorden. Ze zijn in het midden in Toraja te vinden, gaan jullie daar ook nog naar toe?

PS: de lokale markt is zeker de moeite waard!

Enthousiasme is niks mis mee :wink:

Of we zover gaan komen weet ik niet, hangt van de weg en de auto af. In ieder geval moeten we weer terug naar Manado.
We zien wel, er valt genoeg te zien denk ik, en met de lokale markt bedoel je de markt in Manado ?

En mocht een auto huren niet lukken, dan gaan we gewoon ergens heen met de bus of vliegen, we zijn helemaal onze eigen baas dus we zien wel.

Dank voor je reaktie :thumbsup:

Ja, volgens mij net buiten Manado, maar dat kan iedere gids of hotel je vertellen waar die is. Je moet er wel tegen kunnen om ratten op een stokje, gebakken vleermuizen en gebakken hond uitgestald te zien liggen.
Maar verder de kleuren en geuren van kruiden en bloemen en alles wat er op een markt te koop is, vergeet je nooit meer.