Na enkele maanden op het forum meegelezen te hebben, zit ik nu toch met een vraag… In mei gaan mijn vriend en ik 3,5 weken rondtrekken in Namibië en Botswana. We hebben offertes opgevraagd bij diverse autoverhuurders, en inmiddels gaat onze voorkeur uit naar Britz (ivm de gunstige prijs ten opzichte van anderen). We willen een Toyota Hilux Trax gaan huren.
Ten eerste vraag ik me af of er mensen zijn die ervaringen hebben met Britz (goed of slecht)?
Ten tweede zijn we heel erg aan het twijfelen wat we moeten doen met de excess/eigen risico, deze is 45.000 Rand en kun je voor €600 afkopen. Valt onder deze Excess bijvoorbeeld ook schade onder door gebrekkig onderhoud door de verhuurder, of gaat dat eigen risico puur over schade door slecht rijgedrag / ongelukken / etc.? En wat is de garantie als je het eigen risico afkoopt?
Wat raden jullie aan te doen met het eigen risico? (ik weet dat dit iets persoonlijks is, maar ik hoor graag meningen van anderen voordat ik zelf iets besluit :biggrin: )
Hoi allen,
Inmiddels heb ik de auto bij Britz geboekt. Ik ben in het Engels gaan googlen naar verzekeringen omdat er in Nederland geen alternatieven zijn voor verzekeringen voor huurauto’s. Ik ben via-via uitgekomen bij een autoverzekering voor huurauto’s van Questor (een Britse verzekeringsmaatschappij), waarmee je met € 75 het eigen risico afkoopt tot 5.000 Britse ponden. Voor dat bedrag heb ik dus alsnog het volledige eigen risico/excess afgekocht.
Misschien dat iemand anders hier ook nog iets aan heeft.
Hoi Noortje,
De auto is prima bevallen. Als je in Afrika een auto ophaalt bereid je dan wel voor op een lange wachttijd (het werktempo ligt daar wat lager dan wij gewend zijn ;))
Ook was de auto die wij hadden gereserveerd niet aanwezig. We hebben toen tijdelijk een vervangende auto gekregen (een betere dan gereserveerd zelfs), en na drie dagen zijn ze onze auto alsnog na komen brengen. Dus ook al was het even onhandig, ze hebben het wel erg goed opgelost.
Overigens hebben wij een soort campertje gehuurd (een Toyota Trax). Achteraf hadden we een Nissan Hilux met daktent moeten boeken, die is veel relaxter. Het uitvouwen van de camper is namelijk veel meer werk dan wij hadden ingeschat. Als je nog vragen hebt laat het me maar weten!