Auto voor Transafrika

Wij zijn op zoek naar een geschikte wagen om vanuit België naar Malawi te rijden. Wie kan ons helpen? We denken vooral aan Toyota landcruiser 4x4 of VW transporter 4x4. Andere tips/links zijn ook heel erg welkom! De voorbereidingen zijn nog maar net van start gegaan maar onze vertrekdatum staat al vast!

zou de toyota boven de VW prefereren, ding verdraagt alle mishandeling die je maar kunt bedenken

Wanneer wil je vertrekken Fieneroen? Wij gaan met een Nissan 4x4 king cab met een afzet-unit er op. In oost Afrika is een japanner meer te zien dan een vw, mijn ervaring althans. wel heb ik begrepen dat een 12v systeem minder problemen geeft als je daar panne mee krijgt, dan een 24v. Ook verstandig is, de eenvoud van de electronika. Dus hoe simpeler, des te makkelijker te repareren.

Bedankt voor je reactie. We vertrekken pas in oktober (i.f.v. loopbaanonderbreking). Dit weekend nog 2 auto’s gezien, een nissan patrol en een toyota landcruiser. Jammer genoeg was deze laatste boven ons budget
:frowning: Hebben jullie de route al uitgestippeld? Gaan jullie ook via het oosten nu het wat moeilijk loopt in Soedan om visum te krijgen en de problemen in Ethiopië?
Groetjes!

Hoi

Ik zou altijd voor een japanner of een oudere landrover(met TDi das weer geen probleem) gaan. Vooral geen moderne wagen met electronica. Ik ga in maart met mijn Unimog uit 1974 naar ghana(voor de 2e keer). heb het vorig jaar met mijn broer in een landrover gedaan. gaat ook heel goed!

Ik ben helaas niet zo bekend met de oostelijke route.

groeten! yao