Ik heb een geweldige Cinquecentootje en ben van plan om mijn autootje mee te nemen als ik volgend jaar september voor een jaar naar Curacao kom. Heeft iemand hier ervaring mee en wat zijn ongeveer de kosten? Mss is het wel helemaal niet slim, want ik heb ook gelezen dat auto’s in Curacao veel goedkoper zijn … Maar ja als ik een jaar ga en kan de auto niet meer verkopen zit ik daar ook mee …
Om je auto hier naar toe mee te nemen, moet je het in ieder geval 1 jaar in je bezit hebben. Anders kan het niet. De kosten zijn gem. 1800 euro, afhankelijk van de verscheper.
Om je auto hier te kunnen ophalen moet je wel het e.e.a. regelen, zodat je niks hier hoef te betalen. Je moet bijv. op tijd naar de “gemeente” voor een formulier.
Indien je tijdelijk hier naar toe komt, raadt ik je af om je auto mee te nemen. Je kan de zogenaamde studenten auto goedkoop aanschaffen.
Studentenauto? Wat houdt dat precies in. En denk je dat je je auto ook wel weer kunt verkopen op Curacao als je er eentje koopt voor een jaartje?
Studentenauto zijn goedkope auto’s die Nederlandse studenten hier kopen voor bij 2500.00 antilliaanse guldens en op het moment dat ze weer naar huis gaan worden de auto’s weer door verkocht naar de volgende studenten.
Ohw oke, goed idee! Maar zijn er ook speciale sites/plaatsen waar je zulke auto’s kunt kope en weer verkopen? Lijkt me een beter idee dan mijn autootje te verschepen en weer terug want ik ben wel geschrokken van de prijzen rond de 1000 euro een enkeltje …