auto parkeren

Hoi,

Na lang wikken en wegen komen we toch uit bij het huren van een auto ipv met de bus door Cuba.
Ik blijf echter nog met een aandachtspuntje zitten waar ik niet goed van kan inschatten of dat werkelijk lastig is.
Ik heb namelijk ergens gelezen dat parkeren lastig is en vooral dat je dan iemand kunt/moet vragen op je auto te letten. Is dat echt nodig? En bijvoorbeeld in Trinidad, kun je daar je auto parkeren of is dat niet te doen?

Ben benieuwd naar de reacties!!

groeten
Ria

Wij hebben in 2010 ook een auto gehuurd en eigenlijk nooit problemen gehad met het parkeren van de auto. Vaak als je ergens in een stad staat komt er vaak iemand naar je toe die op je auto wil passen. Ook zijn er in elke stad wel parqueos (parkeerplaatsen die bewaakt zijn). Verblijf je in casa particulares? De eigenaren weten waar je veilig kunt parkeren.
Als je onderweg eventjes stopt, dan blijf je toch vaak bij je auto. Wij hebben geen problemen ondervonden! Veel plezier!!

Is het ook echt nodig dat er iemand op das auto ‘past’.

Marieke, bedankt voor je reactie!!

Snachts volgden wij gewoon altijd het advies op van de eigenaren van de casas particulares. Dan is het volgensmij wel nodig. En de mensen willen ook graag op je auto letten, want ze verdienen daar een aardig bedrag mee, want voor ons echt maar een paar euro is.

Overdag hebben wij het niet vaak nodig gehad, want meestal reden we eerst naat hotel/casa particular en vanuit daar gingen we te voet de stad/omgeving verkennen.

Veel plezier!

Meestal niet, maar soms kun je er niet omheen. Dan zal bij het terugkomen bij je auto iemand met een melancholische blik naar je kijken en zeggen dat hij uren op je auto heeft staan passen.

Het is niet altijd zuivere koffie wat er rond loopt, de mensen doen dit werk niet oficieel en je hebt geen verplichtingen. Parkeer op een plek waar de auto zichbaar is en waar 'ie niet in de weg staat voor anderen. Neem het advies om je auto ergens anders neer te zetten soms met een korrel zout.

Dank je wel voor je reactie!