IK lees net je bericht, het is geen probleem een auto te kopen op een touristen visum heb ik 2 keer gedaan.
Ik heb trouwens nog een jeep 2001 6 cyl 4x4 te koop in goede staat kentekens mex city
Mijn naam is peter,ben net terug uit mex,irapuato,de reden van mijn reis was een mexicaanse,kan je mij informatie geven over het kopen van een auto in cancun,want daar zijn de tickets naar europa goedkoop,rijden op gas is super goedkoop en vind dat belangrijk
minimum vervuiling,je kan ook mailen naar mij:amlesxodo@yahoo.com
Ik heb inmiddels een auto gekocht en op mijn naam staan (zonder FM3) in Playa del Carmen.
Wat voor informatie wil je hebben? Dan kan ik je misschien ook helpen.
dag emmy
tof dat je reageert!!peter is mijn naam uit belgie,ben muzikant en pas terug uit irapuato,de reden voor mijn reis
was een mexicaanse leren kennen;dat zit snor en nu wil ik terug,claro!!
een auto om gooedkoopte reizen lijkt mij wel wat,vooral omdat ik gezien heb dat je op gas kan rijden,ben mecanieker
geweest,dus ken wel t’eenn en 't ander ervan,maar heb gehoord dat je een domicile moet hebben ,en hoe krijg je de plaat op je naam,en wat ivm verzekeren.?
Mijn ervaring was de volgende:
Ik had een auto gevonden via Andale.mx en hem laten keuren door een mechanic, maar dat is voor jou dus niet nodig.
Er zijn dan twee manieren vanaf daar:
Je laat je auto niet op jouw naam zetten. Zorg in dat geval dat de verkoper op de originele factuur zet dat hij alle rechten van de auto overdraagt op jou. Zorg ervoor dat je een copie legitimatie hebt van de verkoper. Zorg er ook voor dat je bewijs hebt, dat de verkoper de belasting van het lopend jaar en van de voorgaande jaren betaald heeft. Al met al is deze manier wel wat risicovoller. Mocht er iets niet in orde zijn, dan ben jij verantwoordelijk.
Je laat de auto op jouw naam zetten. Dat heb ik gedaan. Ik ben samen met de verkoper naar het tax kantoor gedaan. Na ongeveer 10 uur aan formaliteiten kon de auto op mijn naam gezet worden. Ik heb geen FM3. Officieel kan het dus alleen met FM2 of FM3. Maar onofficieel is het mogelijk, zeker in steden als Cancun. Gewoon blijven lachen en vragen en anders smeken :-). Je hebt dan wel een bewijs nodig van je woonplaats. Ik moest het huurcontract en een electriciteitsrekening (die overigens niet op mijn naam stond) laten zien. Ik weet niet of je het zonder kunt. In principe is het allemaal afhankelijk van hoe de pet van de ambtenaar staat want officieel mag het allemaal niet dus.
Als je naar een andere staat rijdt, heb je daar trouwens weer nieuwe nummberplaten. Hoe dat werkt weet ik niet. Maar kan je vriendin je niet helpen bij dit onderdeel?
De verzekering kon ik afsluiten als ik een bankrekening had. Voor de bankrekening had ik ook weer de electriciteitsrekening (niet op mijn naam) nodig en toen kon de bank ook meteen een verzekering afsluiten. Dat was het makkelijk deel. Let wel op dat de verzekering niet alles dekt. Zorg dat je een goede verzekering neemt, met een hoog maximum!