Auto kopen in australië / autobarns

Hallo iedereen!

Mijn vriendin en ik zijn voor onze trip in australië van plan een auto te kopen. Na wat opzoekwerk leek autobarns zeer aantrekkelijk. Nu vroeg ik mij af of er iemand weet of de voordelen die vermeld worden als bv de 24/7 pechverhelping en dergelijke of je die zowiezo hebt of is dit tegen een meerprijs te verkrijgen? En heb ik het verder goed begrepen dat indien je bij autobarns een auto koopt je die niet noodzakelijk terug moet verkopen bij de autobarns uit de staat waar je de wagen kocht? Dus stel wij kopen een wagen bij autobarns in sydney dan kunnen we hem zonder problemen terug verkopen bij een autobarn in pakweg darwin, want normaal gezien is het toch zo dacht ik dat je in australië je de gekochte wagen opnieuw moet verkopen in de staat waar je die gekocht hebt.

Qua type ging mijn voorkeur naar een 4x4 maar de hogere kosten schrikken mij toch wel wat af. Zijn die dusty roads echt enkel toegankelijk met een 4x4 of kun je er ook zonder?

Iender er verder nog iemand ervaringen heeft met organisaties/websites waar je een backpackerscar kunt kopen, let me know!

Alvast bedankt en vriendelijke groetjes!

Pieter

Welkom op dit forum.
Voor eventueel meer reacties zet ik deze topic in Reis café.

Autobarn? Wij hebben dit jaar 6 weken rondgereisd aan de westkant, maar veel slecht ervaringen gehad met Autobarn- Perth. We hebben zelf 3 campers gehad in 6 weken en ook van andere backpackers slechte verhalen gehoord, zo ook een auto waarvan de remmen het niet meer deden (direct na een check van autobarn). Als je veel verstand hebt van autos, tip is om alles grondig na te lopen. Als je weinig verstand van autos hebt, ga naar een ander. Ik weet helaas geen goed/beter adres voor kopen/huren van een auto.

4WD was voor ons niet nodig. De meeste wegen zijn gewoon te doen met een gewone auto/camper. Uiteraard niet de wegen zoals Gibb Road.

By the way: De verhalen over Autobarn Sydney waren trouwens wel beter. Van de andere steden minder gehoord.

Veel succes en plezier

Beste Pieter,

Ik ben zelf werkzaam bij Autobarns Sydney (TAB) als een aanspreekpunt voor de Nederlanders die naar Australie komen.

De 24/7 pechverhelping is bij TAB een standaard service. Voor reizigers is het niet mogelijk om dit zelf te verkrijgen, omdat je een inwoner van Australie moet zijn. Als je auto koopt bij ons dan wordt je een gast op onze account bij de Australische ‘ANWB’ en je mag hem altijd gebruiken.

Met de buyback garantie kan je inderdaad je auto kopen hier in Sydney en weer aan ons verkopen in 1 van onze vestigingen (Sydney, Brisbane, Melbourne, Cairns, Darwin en Perth). Van welke vestiging je gebruik wil maken moet wel worden aangegeven zodra je een auto koopt. Er is een keuze op dit op te laten. Echter zijn hier kosten aan verbonden. Onze voorkeur gaat uit naar een particuliere doorverkoop. Dus een verkoop aan een andere backpacker. Levert meer op voor jou namelijk. Bij ons ontvang je 40% terug binnen 6 maanden.

Hopelijk heb is dit een voldoende antwoord op je vraag. Zodra je in Australie arriveert ben je meer dan welkom bij ons in de showroom of op de andere vestigingen. Ik zelf zit in de showroom in Sydney.

@deef4ever - vervelend om te lezen dat je trip niet vlekkeloos is verlopen. Wij van de TAB zijn erg gefocust op ons imago.

Met vriendelijke groet,
Michael van Loon

@deef4ever - vervelend om te lezen dat je trip niet vlekkeloos is verlopen. Wij van de TAB zijn erg gefocust op ons imago en zijn er continue mee bezig.

Helaas is het mogelijk dat auto’s kapot gaan. Daarom geven wij de auto’s regelmatig een service beurt. Toch kan het gebeuren dat bij een service niets gevonden wordt, maar 100 km verder bv. de motor stuk gaat. 1 van de maatregelen die wij hebben is dat er elke 5000 km door huurders gebeld moet worden om na te gaan of de auto een beurt nodig heeft. Elke 20.000 km wordt de auto gekeurd door ons. Voor ons is het belangrijk dat klanten volledig kunnen genieten van dit fantastische land. Ondanks het in jou geval niet gelukt is krijgen we vele positieve reacties.

Michael van Loon
Travellers Autobarn

@Pieter: ik heb helaas ook slechte ervaringen met Autobarns: slechte remmen (na drie weken al handenvol geld kwijt aan nieuwe remblokken), deuren na een dag al niet meer sloten, reservewiel dat te klein bleek, terugverkopen aan AB was heel moeilijk.
Nu moet gezegd dat dit een tijdje terug is (2002), maar ook de laatste keer in Australie (2010) hoorde ik nog niet al te goede verhalen over Autobarns. Imago houd je toch vooral hoog door een goed product…Ik zou zelf niet meer voor autobarn kiezen.
Hoewel jullie vast ook wel goed werk doen, Miketab. Vat dit dus niet persoonlijk op!