Zijn er mensen die ervaring hebben met het huren van een auto in Kenia? Wat is verstandiger, hier al iets regelen of ter plekke? En heeft ook iemand ervaring met grensovergangen? Kun je met je huur auto doorrijden naar Uganda, Rwanda en Tanzania of moet je per land een auto huren.
Hoop dat er iemand is die hier ervaring mee heeft!
Als je er toch ervaring mee hebt , vertel me dan eens hoe het voelt met het stuur aan de andere kant en dan nog links moeten rijden.
Ik heb een paar keer in Engeland gereden met mijn auto, dat ging redelijk,behalve elke ochtend ,na de eerste bocht zat ik steeds terug aan de rechterkant van de weg.Dat zal wel aan mijn slaapkop gelegen hebben , maar naar mijn gevoel vereist dat links rijden in een vreemde auto meer dan dubbele concentratie.
Ik zou dat in de toekomst ook wel eens willen proberen ,maar "iets"schrikt me af.
Hoi Malou, ben je inmiddels geweest? Zo ja, waar heb je een auto gehuurd en waren er problemen met het oversteken van de grens? Wij zijn op zoek naar een 4x4 (Toyota RAV of iets dergelijks) en willen van NBI naar Arusha, via Voi terug naar NBI. Grt. Audrey
Dat valt mee want het stuur zit aan de rechterkant en wanneer je maNa 50 km ar onthoud dat je jouw kaant bij de middenstreep moet houden gaat het best.
Maar start niet direct in Nairobi centrum maar in een rustige buurt.
het rijden in England met het stuur aan de linkerkant is toch meer gecompliceerd.
Persoonlijk had ik alleen wat problemen bij de rotonde in het begin maar dat is nu over alleen wanneer ik in nu in Europa kom en met de auto vanuit Brussel naar Breda will maak ik nu de zelfde fout maar alleen de eerste 10 minute.
Het is een aanbeveling om een auto te huren of als je langere tijd b.v. 2 maanden er een te kopen en na de periode te verkopen.
Want een auto voor langere tijd huren kost minimal 60x2500 ksh = 150.000 Ksh
Ondanks dat de prijs van een auto hoger ligt dan in Nl of B kan je een 4 wheel drive als een Pajero oud model voor ongeveer 400.000- 500.000 ksh kopen en na je trip voor praktisch het zelfde bedrag verkopen.
Maar deze oplpssing is alleen rendabel als je langere tijd hier verblijft.