Beste heer Heijmering,
Mijn naam is Thirza Steinfort en ik ben werkzaam voor een autoverhuur bemiddelingsbedrijf, genaamd Auto Europe.
Zojuist heb ik mij geregistreerd voor wereldwijzer.nl, maar ik zou graag willen informeren of het mogelijk is dat Auto Europe onder de tag cloud auto een forum start waarop wij bijvoorbeeld artikelen kunnen plaatsen met betrekking tot reisgerelateerde zaken, alsook enkele links die verwijzen naar de homepage van onze website en enkele van onze landing pages.
Graag verneem of er mogelijkheden zijn om in deze hoedanigheid gebruik te maken van wereldwijzer.nl.
Met vriendelijke groet,
Thirza Steinfort
Beste Thirza,
Welkom op Wereldwijzer! De beste manier om contact te maken is om zichtbaar te zijn in de forums waar iets gebeurt rondom autohuur. Je kunt daarom het beste berichten plaatsen in landenforums, bv in landen waar jullie het meest actief zijn. Een bericht dat je in zo’n landenforum plaatst is redactioneel, dus is erop gericht om mensen een stap verder te brengen. Bv door aan te geven hoe het gesteld is met de autohuurprijzen in een land: trends, ontwikkelingen. Dat daar een link bij gaat naar jullie site, is dan logisch. Je kunt ook reageren op vragen van leden. Ik heb het vinkje Organisatie aangezet, opdat je ook echt als organisatie zichtbaar bent. Via een zg ‘sticky’ kun je ervoor zorgen dat je bericht bovenaan blijft staan in een forum. Dat is wel betaald, 180 euro voor een half jaar, maar daar bereik je 10x meer mensen mee plus het indexeert beter op Google.
Een aanbieding bv, of een pure link naar de site zien we als commercieel. Exposure op dat vlak kan ook, bv door een banner of een advertentie in een van de landen e-mailnieuwsbrieven. Op http://www.wereldwijzer.nl/forumdisplay.php?f=1453 heb ik de mogelijkheden en prijzen vermeld. Als je gericht voor een land kiest betaal je slechts 80 euro voor zo’n advertentie, als je voor puur bereik gaat kies je voor het E-mail Reismagazine (28.000 abonnees), 200 euro per uitgave.
Een eigen forum heeft als nadeel dat je daarvoor eigen publiek moet aantrekken en een forum moet gaan beheren.
Ik hoop dat ik je hiermee een stap verder heb geholpen. Laat me gerust weten als er vragen zijn of als je een advertentie wil plaatsen. Succes!
Beste Paul,
Bedankt voor je reactie en tips.
Ik zal me voornamelijk richten op de landenforums en waar mogelijk behulpzame informatie plaatsen.
Had ik nog een vraag. Is de link die ik dan op een forum plaats follow of no follow?
Met vriendelijke groet,
Thirza Steinfort
Hallo Thitza,
Graag gedaan! Het betreft no follow, de hele site is nl zo opgezet.
Groet, Paul