authentiek Bali (gamelan)

Vandaag een eerste poging ondernomen om eens een filmpje te monteren. Bij deze. :bang:

Uiteraard heb ik gekozen om beeldmateriaal uit mijn favoriete dorp Desa Tajen te combineren. In dit dorp heb ik in 2006 Engelse les gegeven, maar het filmpje bevat ook beelden uit 2007 en 2012. Een mooie schets voor iedereen die wilt zien hoe traditionele Balinese gamelan er uit ziet in een gebied waar geen toeristen komen.

<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“s8EgpvXuxIM” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>

Op- en aanmerkingen welkom. Net als tips om betere filmpjes te maken. (Enneh: meer licht doet wonderen, daar ben ik van op de hoogte. Dat is echter iets wat ik niet wil, ik wil de setting zoals deze is niet verstoren.)

Hallo Jenny,
Leuk filmpje en de foto’s ertussendoor maken het geheel minder saai. Misschien had je op een paar gezichten in moeten zoomen, sommigen waren in trance door het geluid van de gamelan.

Tnx! Ik raak zelf ook vaak in een soort van trance bij Gamelan. Heerlijk.

Inzoomen op een gezicht was zeker een idee geweest. Met 60D kan ik niet goed zoomen tijdens het filmen (stelt langzaam scherp), ik moet eens proberen of het met de PEN3 wel kan. Voorlopig heb ik geen plannen een nieuwe (video)camera te kopen :wink: