Dit is niet zozeer een vraag, maar een idee. Ik ben al regelmatig in Bali geweest, en heb alle highlights al wel op de foto inmiddels. Mijn gids Wayan brengt me ook vaak naar dorpjes waar nooit een toerist komt en ineens zag ik de ongerepte schoonheid: tempels, mensen, natuur waar dus nooit iemand komt! Het is wel de bedoeling dat je niet met zevenmijlslaarzen en zonder te vragen links en rechts foto’s gaat nemen, maar met een beetje vriendelijke benadering en hulp van Wayan lukte het ’ the real Bali’ op de foto te krijgen.
Voor meer info: stuur me even een privé berichtje.
In de tijd dat ik vrijwilligerswerk deed op Bali heb ik vele foto’s genomen. Ik ben daarnaast trouwfotograaf geweest van een Balinese vriend van me, en ik was getuigen van de tandenvijlceremonie van zijn nichtjes. Ook andere ceremonies heb ik gefotografeerd.
Het is ook heel grappig om te zien hoe ‘mijn’ dorp veranderd is de afgelopen 7 jaar. Er komen nog steeds geen toeristen, het ligt nog steeds afgelegen, maar wel minder afgelegen. Daarnaast is het leuk om te zien hoe mijn SD-leerlingen zich ontwikkeld hebben tot jong volwassenen.